1

Onderwerp: fudge/brigadeiros enz. hoe lang van te voren?

Hallo allemaal. Misschien kennen jullie het volgende probleem: Elk jaar met kerst of Sinterklaas probeer ik mijn (schoon) ouders met iets nieuws te verrassen. Als je hobby bakken is kun je natuurlijk niet met een "gewoon" bosje bloemen aankomen. Heb dus al eens grote speculaaspoppen gebakken, chocoladeletters gedecoreerd, zwarte piet van gevulde speculaas, chocoladehuisje gemaakt. Elk jaar kom ik echter ook weer in tijdnood. Nu is het plan om dit jaar een schaaltje met kleine lekkernijen te maken. De bedoeling is om een schaaltje van chocolade te maken(Als dat niet lukt kan ik altijd nog een leuk schaaltje kopen), en deze te vullen met allerlei zelfgemaakte "lekkertjes" zoals: brigadeiros, fudge, rocky road, twixy's enz. Dit gaat natuurlijk niet allemaal de dag voor kerst lukken. Omdat ik het leuk zou vinden dat de baksels voor thuis er eens een keer niet bij in zouden schieten wil ik graag op tijd beginnen. Daarom de vraag, hoe lang van tevoren zou ik deze dingen van tevoren kunnen maken, en moet ik ze in de koelkast bewaren, of juist niet? (Denk zelf dat een redelijk koele kamer het best is) Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

2 Laatst bewerkt door anja66 (18-12-2015 08:13)

Re: fudge/brigadeiros enz. hoe lang van te voren?

Niemand?

3

Re: fudge/brigadeiros enz. hoe lang van te voren?

Geen idee... Langer dan 'een paar dagen' haalt de fudge bij ons nooit en met de rest heb ik geen ervaring  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Re: fudge/brigadeiros enz. hoe lang van te voren?

Nee, bij ons ook niet :y , maar nu zou ik graag vooruit willen werken, dus dan mag er niemand aan komen.

5

Re: fudge/brigadeiros enz. hoe lang van te voren?

fudge en rocky road blijft zeker een maand goed in een goed afgesloten bakje. Wel erg schoon werken, anders wordt het aaibare fudge :)

6

Re: fudge/brigadeiros enz. hoe lang van te voren?

Oke, bedankt dan kan ik dat alvast vooruit maken. En bonbons met een houdbare  vulling(bebogeen met een hazelnoot, en een vulling van marcipano moet volgens mij ook kunnen.