1

Onderwerp: Twijfelgeval

Hoi dames,

ik heb even gekeken in de sticky over combinaties (qua vullingen), maar daar stond ie niet bij. Ik ga een taart maken met als basis een vanillecake/biscuit, en nu wil de 'klant' als vulling lemon curd en witte ganache. Ik vind het prima, maar heeft iemand enig idee of dit een beetje smaakt samen? Ze staat volledig open voor (mijn) suggesties, dus als het geen combi is, dan maakt het haar in principe ook niet uit.

Maarre... lemon curd en witte chocoladeganache, combineert dat een beetje? Ik dacht zelf dat het wel kon, omdat witte ganache ook combineert met frambozen, en die zijn toch ook ietwat zuur.

Wat denken jullie?

Marieke

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

2

Re: Twijfelgeval

Klinkt heerlijk!

3

Klinkt mij ook erg lekker in de oren, maar ik heb weleens eerder gehad dat iets heel lekker klonk samen, maar dat het uiteindelijk tegenviel...

Mensen die het weleens geprobeerd hebben (of lemon curd met witte chocolademousse, dat heeft ongeveer dezelfde smaak)??

4

Het lijkt mij niet zo lekker eigenlijk. Heb je nog een potje staan? Beetje op een blokje chocola smeren en proeven?

5

Nope, anders had ik dat wel gedaan ;-)

Ik ga t wel even uitproberen...

Bedankt voor jullie reactie trouwens ;-)

6

Nooit geprobeerd, maar ik had laatst nog een taart met caramelmousse, lemoncurd en citroenbotercreme, afgesmeerd met witte ganache en die was heerlijk. (Ik ben sowieso een fan van caramel/citroencombinatie.) Ik heb uiteraard ook hapjes gehad, zonder caramel en dat was ook heerlijk, dus het lijkt mij prima kunnen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

lemoncurd met witte chocomousse en in mijn geval verse tropische vruchten confituur is heerlijk!

8

Brrrr lijkt me helemaal niets..
Maar smaken verschillen he ;)