Onderwerp: Taart bekleden in de warmte, graag jullie tips gevraagd.
Hallo,
Het is deze dagen natuurlijk erg warm, en ik moest een taart maken voor mijn neefje..
dit is dus een verschrikkelijk drama geworden.
Ik vraag me af hoe jullie de taart bekleden en decoreren in deze warmte?
Ik had de fondant erover gelegd, maar de botercreme werd zo zacht en fondant begon al helemaal te zweten, dus ik kon de taart niet smootheren want die smoothers plakten gelijk vast aan het fondant.
Ik heb de taart dus eerst maar in de koelkast gezet, maar elke keer als de taart er weer uit komt begint het gelijk onwijs te zweten, dus met decoreren ook drama, alles gleed en overal komen plakvlekken van m'n handen .
Hoe moet de taart bij de mensen ( klanten ) bewaard blijven?
het is natuurlijk lekker als deze in de koelkast blijft, maar als er dan stukjes gesneden wordt krijgt de visite dus een stukje taart met een zweterig ( plakkerig ) stuk fondant, dat lijkt me niet lekker, en als deze buiten de koelkast bewaard blijft dan is deze nog net zo plakkerig.
Ik hoor heeeel graag jullie tips en werkwijze voor het bekleden en decoreren van een taart in deze extreme warmte.
Ik weet dat ganache natuurlijk beter werkt, dus dat zou ik volgende keer kunnen proberen, weet niet of het fondant dan ook zo gaat zweten met uit de koelkast halen.
Ik hoor heel graag jullie tips en adviezen,
Groetjes Astrid.