Onderwerp: Temperatuur langzaam verhogen oven.
Goedendag allemaal,
Mijn baksels rijzen op zich goed, maar niet zoals ik bij sommige topics lees mooi egaal rond en tot of over de rand. Ik laat de oven heel langzaam opwarmen door telkens de temperatuur iets op te schroeven en dan gaat het beslag in de oven.
Maar nu kreeg in een ingeving dat jullie dat waarschijnlijk de temperatuur langzaam opschroeven dat als het beslag al in de oven staat, is dat wellicht de reden waarom jullie biscuit zo mooi wordt?

Groetjes,
Dyon
. Maar het is niet zo dat het bakblik in een koude oven gaat. De oven is dan al iets van 140 gr. Pas dan om de zoveel tijd de temp verhogen.
). Ik zie dat jouw bovenkant best wel donker is
. Hoe hoog zet jij je oven?
en die hoge bolling betekent dat je je oven te warm hebt staan
of je je oven nou langzaam voorverwarmd of in 1x op de temp zet, dat maakt toch niks uit? Je biscuit gaat dan gewoon bij die temp in je oven...
ik zal het eens met een kuiltje proberen en dan temperatuur langzaam verhogen tot 160 graden en dan 40 a 50 min.
maar als ik het goed begrijp maak ik er te veel werk van kan eieren,water mix in 1 kom en mixen maar en klaar!
ja, snap ik. Ik heb trouwens ook geen wiskundeknobbel, maar vind het soms leuk om dingen uit te rekenen. De berekening is trouwens gekomen doordat ik nog maar x gr mix had en hier geen tabel voor was. Toen kwam ik er dus toevallig achter dat bij alle hoeveelheden de som op : of x 1.28 uit kwam. Soms wel handig. Zeker ook omdat ik per persoon 20 gr mix reken en ik dus bij een stapel precies kan uitrekenen wat ik nodig heb aan ingrediënten. Voor mezelf heb ik dus een eigen tabel gemaakt