1

Onderwerp: biscuitdeeg

Voor mijn zoons verjaardag wil ik zelf weer gaan bakken.
Vorig jaar heb ik elders moscovischdeegmix/taartmix bestelt.
Is dit hetzelfde als biscuitdeeg of toch weer anders ?
Is biscuitdeeg ook gewoon goed te gebruiken voor taarten?
Ik hoor het graag.

2

Re: biscuitdeeg

bisquitdeeg komt mijnsinziens overeen met moscovischgebak. Het is een lekkere luchtige soort cake bodem, en het voordeel is, hij lukt altijd.....

3

Re: biscuitdeeg

moscovichgebak is met toevoeging van boter (zie "recepten" op deze site)
biscuit is zonder boter (zie zelfde rubriek)

Moscovischgebak heb ik nog niet gemaakt en kan er dus niets over zeggen.
Door de boter moet het ongetwijfeld zwaarder zijn dan biscuit.

Biscuit is perfect voor taarten: luchtig, niet zwaar en heerlijk met een vulling.

Het enige nadeel aan biscuit is, dat het minder gescghikt is als men een 3D-taart wil maken en dan moet "carven" (=er onregelmatige delen van moet wegsnijden). Daarvoor is de consistentie van biscuit te sponzig en te luchtig.
Dan neemt men beter een "vastere" taart.
Ik gebruik dan altijd "boerencake van Soezie".

Misschien is moscovischgebak daar ook wel goed voor. Maar dat moeten anderen bevestigen. Ik heb er geen ervaring mee.

P.S.: Om een biscuit mooi door te snijden is de "taartzaag" uit de webshop ideaal !

4

Re: biscuitdeeg

Ik heb kant en klare moscovitch hier gehad van de winkel (bakkertje thuis) en het is inderdaad steviger dan biscuit, ik vind de biscuit lekkerder omdat het dus minder zwaar (machtig) is, maar denk inderdaad dat moscovitch wel geschikt zal zijnv oor 3d, maar zelf nog niet uitgeprobeerd..

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

5

Re: biscuitdeeg

Mijn enige 3-d ervaring is een ferrari (zie hiernaast) Die heb ik gewoon met biscuit gedaan en dat ging best goed. Alleen als je meer details moet hebben gaat het misschien minder.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.