1

Onderwerp: Baileys milk chocolate mousse cake

Baileys milk chocolate mousse cake.
Niet perfect maar het is voor het eerst dat ik er zo'n chocolade randje om geprobeerd heb.
Wist niet precies hoe het moest maar vind het redelijk gelukt voor de eerste keer.
De mannen hebben het net gegeten en het was erg lekker vertelde ze :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8ASSI8C7-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PNMWJOSX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-J6BOS6ME-D.jpg

2

Re: Baileys milk chocolate mousse cake

Supermooi...ziet er erg lekker uit.

Denk dat jij je toch wel hebt opgegeven voor Heel Holland Bakt....of niet? Je maakt altijd zo'n aparte dingen. Je zou vlgs mij een goed kans maken!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Bianca1969 schreef:

Denk dat jij je toch wel hebt opgegeven voor Heel Holland Bakt....of niet? Je maakt altijd zo'n aparte dingen. Je zou vlgs mij een goed kans maken!!

Ik ben voor de eerste aflevering gevraagd mee te doen door iemand die bij omroep max werkt maar ik durfde het niet en toen ze belde om me uit te nodigen heb ik afgezegd.
Toen ik de eerste aflevering gezien had was ik blij dat ik niet meegedaan had want ik vind het maar zenuwslopend haha.

4

wil je het recept weer met ons delen? Ik ben gek op baileys  :9  :9  :9

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

cakebym schreef:

wil je het recept weer met ons delen? Ik ben gek op baileys  :9  :9  :9

Natuurlijk wil ik dat

Ingrediënten:
1. Voor de boter génoise
- 2 eieren
- 40 g suiker
- 40g gr bloem, gezeefd
- 20g ongezouten boter

2. Voor de Baileys melkchocolademousse
- 80g melk hcocolade
- 130g slagroom
- 20g Baileys likeur
- 1 vel gelatine (2,5 g)

3. Voor de mousse
- 125g verse melk
- 175g slagroom
- 50g eidooiers
- 40 g suiker
- 2.5 bladen gelatine

Methode:
1. Voor de boter génoise
Verwarm dan 180 C. Hand-garde de eieren en de suiker over bain marie tot mengsel bereikt 40 C. Met behulp van mixer Klop de eieren en suiker op hoge snelheid tot pluizig en pieken zich vormen. Vouw de bloem in eimengsel in 3 etappes. Wees voorzichtig niet te overmengen. Smelt de boter op een bain marie, voeg een bolletje ei & bloemmengsel toe en meng goed. Vouw mengsel terug in de resterende ei & bloemmengsel en vouw voorzichtig totdat beslag oppervlak gelijkmatig glanzend. Giet het mengsel in 9-inch ronde cakevorm en bak 18 minuten. Laat afkoelen vóór het snijden in kleine 5 cm rondes geplaatst op de bodem van beklede 6-cm cake ringen.

2. Voor de Baileys melkchocolademousse
Klop slagroom op medium snelheid tot zachte pieken, opzij te zetten. gelatine in koud water  tot het zacht is. Smelt gelatine au bain marie, voeg dan 1 theelepel slagroom toe en meng goed. Houd gelatine mengsel au bain marie. Smelt melk chocolade dan bain marie. Wanneer zijn volledig gesmolten is, vouw in 1/3 slagroom, voeg dan in gelatine mengsel en meng goed. Vouw in de resterende 2/3 slagroom in mengsel, vervolgens voorzichtig mengen in Baileys. Giet mousse in gevoerde taart ringen over boter génoise. Laat gedurende ongeveer 2 uur in de koelkast tot instellen.

3. Voor de  mousse
Gelatine bladen in koud water voor een paar minuten tot het zacht is. 80 gram melk voor de mousse apart houden. Kook  melk en slagroom samen. Klop eigeel en basterdsuiker tot schuimig en giet er dan 1/3 van mengsel en meng goed. Giet het eimengsel terug in de resterende 2/3  mengsel en kook, onder voortdurend roeren, tot mengsel dik lichtjes. Voeg gelatine blaadjes en de resterende melk toe en meng goed. Giet mousse in 8 stukken van 6 cm dome mallen en laat ongeveer 2 uur in de koelkast tot instellen.

4. Montage
Verwijder Baileys melkchocolade mousse van cake ringen (met behulp van warme handdoek of vlamtoorts). Verwijder voorzichtig mousse van koepel mallen (door goed te dompelen onderkant van mallen in heet water, zorg ervoor dat u water toe in de mousse) en leg elke koepel op de top van elke Baileys melkchocolademousse laag. Wikkel buitenkant van individuele cakes met donkere chocolade, waardoor de top van de koepel laag zichtbaar. Bovenzijde met donkere chocolade decoratie indien gewenst.

6

Ja hoor, zit weer te watertanden hier. Ga ik proberen!

7

Ziet er weer heerlijk uit en super leuk met die chocolade rand :thumb:

8

dollelollypop schreef:
Bianca1969 schreef:

Ik ben voor de eerste aflevering gevraagd mee te doen door iemand die bij omroep max werkt maar ik durfde het niet en toen ze belde om me uit te nodigen heb ik afgezegd.
Toen ik de eerste aflevering gezien had was ik blij dat ik niet meegedaan had want ik vind het maar zenuwslopend haha.

Ooh geweldig dat je gevraagd werd. En ja, dat denk ik idd...errug zenuwslopend....daar moet je tegen kunnen.
Jammer wel, want anders was je denk ik een krachtig kandidaat geweest. Maar teveel stress moet je zeker niet opzoeken.

Post maar lekker je creaties hier, dan genieten we toch allemaal van jouw kunsten. Ik vind het geweldig wat je allemaal maakt.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Bianca1969 schreef:
dollelollypop schreef:
Bianca1969 schreef:

Ooh geweldig dat je gevraagd werd. En ja, dat denk ik idd...errug zenuwslopend....daar moet je tegen kunnen.
Jammer wel, want anders was je denk ik een krachtig kandidaat geweest. Maar teveel stress moet je zeker niet opzoeken.

Post maar lekker je creaties hier, dan genieten we toch allemaal van jouw kunsten. Ik vind het geweldig wat je allemaal maakt.

Dankjewel en nee die stress daar wordt ik nerveus van dus begin er maar niet aan haha.
Ik blijf lekker hier posten :)