1

Onderwerp: Boltaart met repentechniek....

Vandaag na lange tijd weer eens een halve voetbaltaart mogen maken.
Hiervoor een blanda 20 cm gebruikt en deze gevuld middels de repentechniek. Hoe voorkomen jullie dat de vullingen een rommetje worden? Ik heb gevuld met jam en banketbakkersroom maar door de repentechniek lukt het mij niet om zo mooi te vullen als wanneer je een taart in lagen snijdt.
En hoe zal het met aansnijden gaan? Zit dan niet alles door elkaar?

Bakken jullie gewoon in de blanda zelf en dan doorsnijden?  Heb dit ooit eens geprobeerd maar vond het lastig om de biscuit gaar te krijgen.

Hoor graag van jullie.

Groetjes Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

Re: Boltaart met repentechniek....

ik bak gewoon in de blanda zelf, maar dan met cupcakebeslag. Biscuit nog niet geprobeerd, helaas heb ik de baktijden niet opgeschreven.

Met de repentechniek heb ik geen ervaring maar als je taart goed gekoeld is geweest zou het aansnijden niet tot een rommeltje leiden.

Groetjes Kirsten

3

Ik gebruik de repentechniek ook niet, daar kan ik je niet mee helpen.
Wel bak ik regelmatig in de blanda's (verschillende maten) mijn gewone biscuit. Ik bak op 160 graden (electrische oven) meestal 30 minuten, soms meer ik blijf altijd in de buurt. Hopelijk heb je er iets aan!

4

Zelf bak ik in de blanda schalen en snij hem dan 2 x door om te vullen en gebruik gewoon biscuit :)

5

Ik doe juist altijd de repentechniek. Het wordt geen rommeltje hoor, maar je moet niet alleen aan de buitenkant repen cake doen, maar binnenin ook, dan in lagen. Dan wordt het net als een doorgesneden taart opgebouwd uit lagen cake en vulling.

Tieneke

6

Ik bak ook gewoon in de schalen hoor, gaat prima

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Ik heb geen blanda schalen en maak voor een bol taart een normaal rond biscuit die een maat groter is dan de bolschaal die ik als vorm gebruik.

De schaal of kom, net wat je hebt die rond en bol is (als je het op de kop zet), bekleed ik met doorzichtig folie. De afgekoelde biscuit snij ik horizontaal net als voor een normale taart.
Hier maak ik 4 inkepingen in zodat het mooi aansluit als je deze plak in de voorbewerkte schaal legt, soms nog een beetje bij snijden.
De vulling er in strijken ook de opstaande kanten, volgende plak ook weer insnijden, maar die kan iets minder omdat je al wat vulling hebt. Zo werk je door tot de laatste plak en als je het goed gedaan hebt is de taart nu vlak aan de bovenkant. Goed op laten stijven in de vorm in de koelkast.
Omdraaien op je cakeboard, plankje of wat je ook gebruikt onder je taart. Bovenkant, die nu bol is, folie verwijderen en afsmeren en bekleden zoals je gewend bent.

Christine.