Onderwerp: Van binnen perfecte biscuit, maar bovenste 2cm nat en plakkerig?
Beste medebakkers!
Ik heb een vraagje met betrekking tot het bakken van mijn biscuit. Ik heb een heleboel mixen en handgemaakte recepten geprobeerd, maar persoonlijk vind ik de mix van Funcakes gewoon het lekkerste. Ik gebruik die altijd voor mijn taarten ... ik heb er echter een klein probleempje mee ...
Als ik een biscuit bak, ongeacht hoogte of diameter, is het bovenste deel (wat in de oven ook bol staat) bij mij altijd plakkerig en klef. Als ik de taart op z'n kop laat afkoelen op een rooster, zit de bovenkant (wat nu onderkant is geworden) helemaal aan het rooster geplakt en scheurt heel makkelijk van het biscuit af. Het smaak overigens prima, en ik snij de biscuit eronder altijd door zodat ik er geen last van heb, maar het lijkt wel of het suiker zich omhoog werkt tot de eerste 1cm tot 2cm want het is zoeter dan de rest van het biscuit lijkt het wel.
Maar ik vraag me af of ik iets raars doe? Ik volg de instructies van funcakes op, ik voeg niks raar toe.
Mix ik verkeerd? Bak ik verkeerd? Iemand hier ervaring mee? Hoort dit misschien wel gewoon zo?
De zijkanten en onderkant is nooit op die manier plakkerig, dus die kan ik ook altijd gewoon aanraken zonder dat het blijft plakken aan mijn vingers. Het gaat dus echt om het topje.
We doen veel samen en posten gezellig vanuit een gezamenlijk account!