1

Onderwerp: debbie browns' cake vullen?

uit het boek cartooncakes van debbie brown heeft zoonlief voor zijn verjaardag de wacky racers taart uitgekozen: http://www.debbiebrownscakes.co.uk/cart … pg_jpg.htm

deze taart wordt opgebouwd uit 3 taarten van madeiracake: 2 van 15 cm doorsnee en 1 van 10 cm. de taarten worden op elkaar geplakt met botercreme, maar verder niet gevuld en ook niet verbonden met bijvoorbeeld stokjes. Toch zou ik er graag wat vulling in doen. Zou dat een goed idee zijn? Of moet ik dan iets verzinnen om de taarten te verbinden? Heeft iemand van jullie ervaring met de taarten van Debbie Brown? Ik kan me herinneren dat iemand een cursus van haar gevolgd had....

groetjes,
gina

2

Re: debbie browns' cake vullen?

Hoi Gina,

Toen ik het boek kreeg van Debbei Brown, heb ik haar botercreme uitgeprobeerd en de familie laten proeven. Ik kreeg het advies maar weer over te stappen, heel lief verteld overigens, naar de botercreme van de webshop. Ze kregen de taart nl niet meer van hun gehemelte af!!!!! Het was allemaal zoo stijf, dat het niet meer lekker was. Later heb ik nog een paar van haar taarten nagemaakt met moskovische cake en gewoon gevuld met wat we lekker vinden. Dus dat kan prima.
De taarten kunnen prima verbonden worden met ongekookte spagetti en als je het wat steviger wilt met lange satestokjes. (haal die er wel op tijd uit)

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

3

Re: debbie browns' cake vullen?

Hoi Gina,
als ik die madeira cake gebruik, doe ik  soms banketbakkerscreme met jam er tussen en soms ook alleen jam. Alleen als ik erg veel de hoogte in moet gebruik ik stokjes.
de madeira is best wel stevig en zakt niet snel in, je vulling niet te dik er tussen hoor!!

Trouwens, de meeste taarten van Debbie zijn volgens mij veel kleiner dan dat wij denken ;)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

4

Re: debbie browns' cake vullen?

Hoi Gina, de ovalmatine chocotaart recept dat hier staat zou je ook goed kunnen gebruiken, is een stuk steviger dan biscuit maar veel luchtiger dan de cake. Ertussen zou ik dan of de botercreme (webshop) met nutella doen, die smaakt er heel lekker bij of inderdaad de botercreme extra recept van de site hier, die is ook heel stevig. Ik had laatst de jam en de botercreme nutella gewoon bovenop elkaar gedaan hoor, smaakt heel lekker zo´n fris jam accentje (frambozen jam trouwens). Sukses in ieder geval!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: debbie browns' cake vullen?

bedankt, ik denk dat ik elke taart 1 maal doorsnij en dan vul met botercreme en/of jam. Ik heb 1 van de taarten met cacao gemaakt, dus daar kan ik dan de botercreme met nutella in gebruiken. Ik heb voor de eerste keer de botercreme-mix van de webshop besteld, die wil ik in deze taart gaan gebruiken. Voor de zekerheid denk ik wel dat ik een sateprikker op een strategisch punt erin zal steken :)

Afijn, dit weekend zal ik het resultaat laten zien :)

groetjes,
gina