1 Laatst bewerkt door dollelollypop (12-11-2014 14:19)

Onderwerp: Leuk voor sinterklaas Speculoos Truffel pops

Ik heb Speculoos Truffel pops gemaakt het recept heb ik van pinterest gevonden en mijn zoon vond ze erg lekker vertelde hij :)
Het is leuk op de sinterklaastafel denk ik zo naast de pepernoten en de gevulde speculaas :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XK4JKOAW-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RFZFBOQI-D.jpg

2

Re: Leuk voor sinterklaas Speculoos Truffel pops

Wat zien ze er ontzettend leuk uit, heb je ze in de cakepop maker gemaakt?

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

vonn schreef:

Wat zien ze er ontzettend leuk uit, heb je ze in de cakepop maker gemaakt?

Groetjes Vonn

Nee niet in de cakepopmaker zie onderstaand recept.

Speculoos Truffle Pops

Ingrediënten voor ongeveer 35 pops :

1 verpakking ( 250 gram / 9 oz . ) Biscoff Speculoos Koekjes

100 gram / 3.5 oz . gepelde amandelen

100 gram / 3.5 oz . speculoos spread

1¼ kopjes ( 225 gram) roomkaas

2 eetlepels poedersuiker

35 lollipop sticks

Voor de topping :

300 gram / 10.5 oz . donkere chocolade , gesmolten

2-3 eetlepels gemalen Biscoff Speculoos Koekjes

voorbereiding:

Met behulp van een keukenmachine, meng de speculoos koekjes en amandelen samen tot fijn gemalen . Plaats het mengsel in een kom en voeg de speculoos spread , roomkaas en poedersuiker .

Met behulp van je handen , kneed het mengsel samen tot een gladde massa . Bedek kom en in de koelkast gedurende een uur.

Haal ze uit de koelkast en gebruik je handen om 1 - inch diameter ballen maken . Leg de balletjes op een bakplaat bekleed met bakpapier en leg een lolly stokje in het midden van elke bal. Plaats de bakplaat in de vriezer gedurende 30 minuten.

Voor de topping : plaats de gesmolten chocolade in een hoog en smal kopje . Verwijder de truffels uit de vriezer en dompel ieder in de gesmolten chocolade , zodat de overgebleven chocolade terug in de beker dompelen . Plaats de gedimde truffels op een bakplaat bekleed met bakpapier en bestrooi gelijkmatig over de grond van cookies. Plaats in de koelkast tot de chocolade is uitgehard .

4

Oh super, dank je wel voor het recept.  Je heb er aardig wat pops uitgehaald,  morgenochtend even langs de supermarkt.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

vonn schreef:

Oh super, dank je wel voor het recept.  Je heb er aardig wat pops uitgehaald,  morgenochtend even langs de supermarkt.

Groetjes Vonn

Volgens mij had ik er 33 en ik heb ze per 20 gram afgewogen

6

ziet er prachtog uit en het klinkt heerlijk dank je wel voor het recept

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

Ik heb wel een vraagje naar aanleiding van de uitleg...
Bak jij de stokjes die in de bolletjes komen mee in de oven? Blijven ze dan steviger zitten? En verbrand dat dan niet?

8 Laatst bewerkt door dollelollypop (12-11-2014 22:09)

MadameBaktaart schreef:

Bak jij de stokjes die in de bolletjes komen mee in de oven? Blijven ze dan steviger zitten? En verbrand dat dan niet?

Hihi deze worden niet in de oven gebakken hoor.
De boel bij elkaar doen, de balletjes draaien, een half uurtje in de vriezer en dan in de chocolade dopen en dan zijn ze klaar :)

Dankjewel voor jullie leuke reactie :)

dollelollypop schreef:
MadameBaktaart schreef:

Hihi deze worden niet in de oven gebakken hoor.
De boel bij elkaar doen, de balletjes draaien, een half uurtje in de vriezer en dan in de chocolade dopen en dan zijn ze klaar :)

Haha jaaaa sorry! Ik zie het nu ook fout gelezen van mij!! Dankjewel voor de info! :)

11

Wat zien ze er mooi uit en wat lief dat je het recept weer deelt :thumb:

Soms zou ik wel willen dat je meer uren in een dag hebt en tijd om te bakken :lol:

12 Laatst bewerkt door dollelollypop (13-11-2014 10:49)

Baklataart schreef:

Wat zien ze er mooi uit en wat lief dat je het recept weer deelt :thumb:

Soms zou ik wel willen dat je meer uren in een dag hebt en tijd om te bakken :lol:

Ik vind het nog steeds erg jammer dat ik na 31 jaar zonder werk ben gekomen omdat het bedrijf overgenomen is door Unilever en verhuist is naar Frankrijk want ik zou zo graag weer willen werken.
Geloof me de hele dag thuis is ook niet alles, dan ga je maar bakken, kost weer veel geld en je wordt er dik van hahaha...
Helaas mag ik zelf al een maand of 5 niks eten van al wat ik bak maar ben inmiddels wel de 17 kilo die ik was aangekomen door een te trage schildklier weer kwijt dus het is voor een goed doel zal ik maar zeggen :-P

Wauw wat maak jij heerlijke dingen en wat ziet er er prachtig en overheerlijk uit! Jij kan zo voor jezelf beginnen!

Taartensprookje schreef:

Wauw wat maak jij heerlijke dingen en wat ziet er er prachtig en overheerlijk uit! Jij kan zo voor jezelf beginnen!

Nou dat voor mezelf beginnen zie ik niet zo zitten haha maar zou wel graag ergens willen werken met taart en decoratie of een bakkerij maar het is moeilijk daar iets in te vinden.
Ik blijf hopen :)
Dankjewel voor je leuke reactie :)