1 Laatst bewerkt door Jolly-Joycie (04-11-2014 16:00)

Onderwerp: taartstandaard pilaren huren/lenen/kopen?

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag: ik ga in januari de bruidstaart voor de dochter van een collega maken. Heel leuk natuurlijk maar nu was ze hier gisterenavond en blijkt dat ze heel graag een vierlaagse stapeltaart wil met tussen elke laag van die pilaren. Ze wil niet van die hele hoge pilaren maar je moet ze dus wel duidelijk zien tussen de verschillende lagen. (Niet dat zo'n pilaar hoger is dan de taartlaag zelf)

Ik heb gelijk gezegd dat ik dan moest uitzoeken of dat wel kon omdat ik niet zo'n standaard heb. Ik dowel mijn taarten meestal gewoon met van die houten stokjes.

Op Internet zag ik dat het sps cake tier systeem (een soort wilton systeem met separator plates en pilaren maar goedkoop omdat het voor eenmalig gebruik is) ideaal zou zijn maar dat kan ik alleen op Amerikaanse sites vinden en dan wordt het alsnog duur door de verzendkosten

Wiltonpilaren met separator plates is misschien een optie maar ook best duur als je het moet hebben voor een ronde 30-25-20-15

Heeft iemand nog andere suggesties of weet iemand misschien of ik ergens iets zou kunnen huren? Ik heb uiteraard al flink op Google gezocht maar daar kan ik dit niet vinden.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

2

Re: taartstandaard pilaren huren/lenen/kopen?

Bij taartatelier dur in Schiedam verhuren ze standaards,  maar misschien is dat te ver voor je.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Bedankt voor de tip. Heb even gekeken maar ze hebben daar niet wat ik bedoel. Ik wil er zegmaar zo'n soort taart mee kunnen maken: https://www.heidelbergbakery.com/files/images/W23_0.preview.jpg

www.loveatfirstbite.nl

4

Voor waar-koop-ik-wat vragen is Taartdecoratie algemeen beter dan Bakken voor anderen.

[MOVE] --> TA

En ik denk dat je gewoon voor pillars en plates moet gaan en de kosten doorberekenen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Hoi Marianne,

Sorry! Ik twijfelde al over de rubriek en nu snap ik zelf niet meer waarom ik voor deze koos...  :O

Met Pillars en Plates van Wilton kom je best op een hoog bedrag uit toch? Voor een vierlaagse stapel... Misschien ligt t aan mij... vind het lastig dat doorberekenen want t is niet alsof zij dan vervolgens die spullen houden natuurlijk... maar zelf zit ik niet echt breed genoeg om mee te betalen met het idee dat ik het er wel uit haal als nog is iemand zo'n taart wil

Keuzes..

Jij weet zeker ook niet of ik dat systeem ergens kan huren?

www.loveatfirstbite.nl

6

Het is vrij duur, maar ik zou haar gewoon de keuze geven. Of zoals zij het wil met een flinke bijbetaling (kan ze alles na de tijd met korting doorverkopen - evt. aan jou  :) ) of zoals jij het kunt bieden voor de afgesproken prijs. Toch?