1

Onderwerp: biscuit met chocolade glazuur/icing en tekst

Heei allemaal
Ik wil binnenkort een taart bakken, naturel biscuit met vulling. Daarover heen wil ik graag chocolade hebben, ik dacht aan icing?
En graag zou ik dan met fondant een tekst op willen hebben( gewoon letters uitsteken) maar ik vroeg me dus af of de fondant dan niet smelt" met de icing? Ik heb nog geen ervaring met icing of chocolade glazuur. Wat raden jullie me aan?

Re: biscuit met chocolade glazuur/icing en tekst

Hoi,

Wat dacht je van ganache over de taart, dat is ook chocolade met slagroom. De laag die er over heen gaat wordt hard. Hierop kun je heel goed van fondant letter maken die niet uitlopen.
Ganache maak je zo:

    Bij de verhouding slagroom/chocolade bij pure chocolade uitgaan van 1:1, = 200 ml slagroom en 200 g pure chocolade
    Bij melkchocolade 1:1,5
    Bij witte chocolade 1:2

Breng de slagroom aan de kook en snijd of breek ondertussen de chocolade in stukjes.

Zodra de slagroom kookt, direct de pan van het vuur halen en in een paar delen met de al iets gesmolten chocolade brokken vermengen. Pure en melkchocolade kun je het beste een beetje smelten van tevoren. De witte chocolade kun je het beste helemaal smelten voordat je de slagroom er op schenkt.

Laat je de ganache eerst wat afkoelen tot een dikkere nog wel warme pasta, voordat je deze gebruikt om een taart mee af te smeren.

Smeer bij voorkeur af op een rooster en met een paletmes. Je kunt hiervoor ook een schoon rooster van je oven gebruiken. Zet de taart een half uur in de koelkast, hierdoor wordt de ganache hard.