1

Onderwerp: Ervaringen en tips melts gezocht!

Beste allemaal,
ik blijf ermee tobben. Al heel wat cakepops gemaakt. Na een zoektocht kwam ik uit bij babycake melts. Deze werden prachtig dun en werkten heerlijk. Nu kan ik ze nergens meer verkrijgen. Welke plaatsvervanger hebben jullie gekozen. Met de Wilton melts heb ik altijd ruzie... En nu ben ik bezig met de callebaut melts. Eerst op zeer lage temperatuur in kleine stapjes in de magno, werkte niet. En nu staat er al lang een pan au bain marie, maar ook dat lijkt niets te gaan worden.
Wie deelt mij zijn/haar ervaringen. Tips over wat en waar te bestellen ontvang ik ook graag ;-)
Alvast bedankt!!

2

Re: Ervaringen en tips melts gezocht!

Callebaut is eigenlijk super, dus dat zou niet mis moeten gaan. Wat bedoel je met "werkte niet"?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: Ervaringen en tips melts gezocht!

Hoi Marianne,
Bedankt voor je reactie.
Het smolt niet. Wat ik ook probeerde. Net even telefoontje gewaagd naar de winkel...Bleek dat ze me de smeltvaste callebauts hadden meegegeven. Grrrr!
Vanavond nieuwe poging, met de juiste materialen..

Re: Ervaringen en tips melts gezocht!

Was net in de winkel. Had blijkbaar wel de goede meegekregen. Geen idee wat ik dus fout gedaan heb... Vanavond nog een poging wagen...

Re: Ervaringen en tips melts gezocht!

Ik gebruik de melts van Wilton. Ik smelt ze au bain marie. Ik smolt ze in eerste instantie in de magnetron maar als dat iets te warm wordt krijg je dikke stukken en wordt het niet mooi vloeibaar.  Als alles gesmolten is dan verdun ik het nog een beetje met zonnebloem olie, daar proef je niets van maar je kunt wel makkelijker de cake pops erin dopen. Succes!