1

Onderwerp: Spoed Diploma!

vanmorgen vroeg een vriendin: Wat ga je doen vandaag?

tja, dan zou je genoeg moeten weten he!

Of ik nog een taartje kon maken voor de diplomauitreiking van haar dochter.
Ze was helemaal vergeten iets te regelen en voelde zich al een slechte moeder.
Geen nood, ik ging toch al aan het bakken, dat regelen we wel:

http://oneofacake.nl/onewebmedia/a15.jpg

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Re: Spoed Diploma!

Wauw wat mooi in stijl! Schitterend! Ik houd er van!

3

Wat een mooie taart en dat voor een spoedklusje.

Erg leuk! Maar wat ik mij af vraag als je een spoed opdracht krijgt... Heb je standaard alle benodigdheden gewoon op voorraad liggen? En als je een biscuit bakt gaat dit vaak lang in de oven en toch ff paar uur afkoelen... Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe jij dat dan voor elkaar krijgt allemaal? :) mij lijkt dat erg lastig namelijk..

5

Bedankt voor jullie complimenten!  :O

@ MadameBaktaart:
ik heb het meeste standaard is huis, idd. De C1000 is 3 minuten lopen van ons huis.
Ik heb vanmorgen alleen de slagroom en mascorpone hoeven kopen (voor de aangevette slagroom) de rest had ik liggen.

Ik ben rond 10.00 begonnen met bakken, het is een 15cm biscuit, dus met een half uurtje bakken klaar.
Terwijl de biscuit in de oven stond heb ik de (minimale) afwas gedaan, en het werkblad alvast goed schoongemaakt, en gaan brainstormen wat ik wilde gaan maken.
Toen de biscuit stond af te koelen heb ik de aangevette slagroom gemaakt en de botercreme.
Daarna gelijk de biscuit gesneden en dit keer de plakken naast elkaar laten liggen zodat de laatste warmte goed weg kon.
De biscuit toen eerst met een laag vlaaivulling gevuld.
Toen dat klaar was was de biscuit goed afgekoeld en kon ik gelijk door met de slagroomvulling.
Even in de koelkast, afwasje weer doen, en daarna afgesmeerd, en hup de koelkast weer in.

Toen snel een schetsje gemaakt, een mal geknipt, spulletjes klaargelegd, oja, nog wat gegeten :P ,
en toen gaan bekleden en decoreren.

Net voor 15.00 was ik klaar, en kon ik de taart nog op de foto zetten voor ik mijn oudste dochter (5) van school moest halen om 15.15.

Ik heb er in totaal dus 5uurtjes over gedaan.
In het begin met bakken/vullen/afsmeren wel in aardig tempo,
maar toen ik de taart om 12.00 afgesmeerd en wel in de koelkast had staan ben ik gewoon gaan werken omdat ik door had dat het met de tijd wel goed zat.

Viel me achteraf nog best mee eigenlijk :+

Dankjewel Siena voor de duidelijke uitleg! Volgens mij werk ik nog op een veeeeell lager tempo haha.
Maar het alvast in lagen snijden en op die manier af laten koelen scheelt natuurlijk alweer een tijdje, dat is een goede tip! Dankjewel!

7

Wat een plaatje! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

8

Wauw, wat een mooi taartje, heel sjeik en mooie kleuren :thumb:

leuk hoe je uitlegt hoe je te werk bent gegaan krijg gelijk zin om wat te bakken =D

9

Graag gedaan hoor MadameBaktaart! ik leer ook heel veel van de medebaksters hier,
daar is dit forum voor!

en merci sugar100 & Baklataart!

10

O wauw! Wat een stijlvol taartje.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Mooi strak!

Ik ga dit weekend een geslaagd taart maken en ben al een paar dagen bezig met brainstormen hahaha :O

Het komt vast wel goed :thumb:

12

Dat je dat zo even snel doet zeg, hij is leuk!

13

Dank jullie wel!

Renata2: soms denk ik haast dat ik juist het beste werk onder druk  :lol:
Maar het is natuurlijk ook gewoon een questie van 'al doende leert men'