Onderwerp: melo mini cupcakes
nieuwste baksel: melo mini cupcakes... nét een mondje vol. Chocolade mini cupcake met een toef verse marshmallow en gedipt in melkchocolade
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » melo mini cupcakes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
nieuwste baksel: melo mini cupcakes... nét een mondje vol. Chocolade mini cupcake met een toef verse marshmallow en gedipt in melkchocolade
Die zien er heerlijk uit, hoe maak je die toef van marshmallows?
Groetjes Vonn
verse marshmallow:
kan op elk mini cupcakeje (hier heb ik chocoladecupcakes gemaakt).
Verse marshmallow is keisimpel te maken! 3 eiwitjes mengen met 150 gr heel fijne kristalsuiker, 2 eetlepels tarwesuiker (of andere vloeibare suiker) en een koffielepeltje vanille-extract. In een metalen kom boven kokend water (kom het water niét laten raken!) rustig laten mengen (met mixer zachtjes roeren) tot alle suiker weg is (af en toe even voelen met de vingers, tot je geen korreltjes meer voelt). Daarna van het warm water af halen, en blijven mixen tot je een mooie dikke massa hebt. Half uurtje laten afkoelen in koelkast en dan met spuitzak op je cakejes spuiten. Uurtje laten opstijven in de koelkast, en daarna in gesmolten melkchcolade dippen en weer laten afkoelen. Als je ze zo maakt, wordt je chocolade wel weer heel hard, vandaar dat ik nu mini's maakte... die gaan in één hap in je mond, anders wordt het een kleine knoeiboel
Is niet echt officiële marshmallow maar de marshmallow-vulling uit mijn whoopie-kookboek, en dat is al keilekker... echte (met gesmolten suiker die je bij opgeklopt eiwit giet) is natuurlijk nog lekkerder, maar deze is ook heel lekker, en lekker eenvoudig te maken...
Dank je wel, ik ga het eens proberen.
Ik ga het recept eventjes opslaan
dat ziet er zo verrukkelijk uit
Ze stralen helemaal
Ziet er lekker uit
en intussen allemaal op! (had er 75 gemaakt, maar tja, als ik die meeneem naar het werk... )
Ziet er echt superlekker uit! bedankt voor het delen van het marshmellowrecept.
lijkt me zalig
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » melo mini cupcakes