1 Laatst bewerkt door Orenda (07-05-2014 13:12)

Onderwerp: Biscuit "lijmen", kan dat?

Beginnende bakster hier... ;) Dus er gaat nog veel mis, haha! Ik heb een biscuit gemaakt van Funcakes mix en helaas bleef die plakken in de vorm (volgende keer bekleed ik de vorm met bakpapier, beloofd!) en dus hebben een aantal stukken op de hoekjes losgelaten.

Ik zou het liefst met deze taart door willen gaan want ik vind het zonde om weg te gooien, dus vroeg ik me af of het mogelijk is om de losgelaten stukjes een soort van vast te lijmen met botercreme en de taart daarna dan alsnog volledig af te smeren en te bekleden met fondant? Of werkt dat niet goed? Of zijn er andere, betere manieren om dit op te lossen?

Ik moet de taart ook nog doorsnijden en vullen, daar zie ik nu al tegenop want ik ben bang dat hij nog verder stuk gaat :(

2

Re: Biscuit "lijmen", kan dat?

Je taart eerst gewoon doorsnijden zoals je van plan was. Dijkjes spuiten en je lagen vullen, het biscuit "puzzel" je dan a.h.w aaneen...zo werk je laag voor laag gewoon omhoog.
Daarna je biscuit normaal afsmeren zoals je gewend bent, evt daar waar een stukje bisuit dreigt er uit dreigt te vallen wat extra bc smeren.

Dus je puzzelt gewoon je biscuit weer in elkaar en met het afsmeren gebruik je waar nodig wat meer bc....vervolgens idd bekleden alsof er niets aan het handje was  :D ....Niemand die het ziet.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Re: Biscuit "lijmen", kan dat?

Oke, super, ik zal het dan inderdaad zo proberen en dan hopen dat het voor de rest allemaal goed gaat! Het wordt een taart voor mijn man zijn verjaardag, vooral mijn eigen verwachtingen van mezelf zijn heel hoog.... Mijn man zei "als hij maar lekker is, vind ik het al prima, en lekker wordt hij toch wel!" Maar dat is voor mij natuurlijk niet goed genoeg :P

Dank je wel voor het duidelijke antwoord! Krijg ik meteen weer wat meer zelfvertrouwen door :D