Onderwerp: Eieren tot 30 april houdbaar
Ik moet a.s. donderdag 1 mei wat kapsels bakken en heb eieren waarop staat dat ze tot (minimale houdbaarheidsdatum) 30 april goed zijn, kan ik deze met gerust hart bakken?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Eieren tot 30 april houdbaar
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik moet a.s. donderdag 1 mei wat kapsels bakken en heb eieren waarop staat dat ze tot (minimale houdbaarheidsdatum) 30 april goed zijn, kan ik deze met gerust hart bakken?
Ik zou versere eieren gebruiken en voor mezelf met deze eieren een eiersaldade maken
Ik zou met eieren voorzichtig zijn en zeker niet na de uiterste houdbaarheidsdatum gebruiken.
Ik zou deze eieren gerust durven gebruiken. THT datum betekent dat ze houdbaarheid minimaal garanderen tot die datum. Ze zijn echt niet van de ene op de andere dag bedorven. Andersom is en THT datum ook niet altijd een garantie. Ik heb ook wel eens producten gehad die voor die datum al bedorven waren. Vertrouw op je eigen intuitie.
Ik zou deze eieren gerust durven gebruiken. THT datum betekent dat ze houdbaarheid minimaal garanderen tot die datum. Ze zijn echt niet van de ene op de andere dag bedorven. Andersom is en THT datum ook niet altijd een garantie. Ik heb ook wel eens producten gehad die voor die datum al bedorven waren. Vertrouw op je eigen intuitie.
Ik zou de test doen en bekijken wat de eieren doen als ze in water worden gelegd...
Als een ei niet goed meer is merk je dat echt direct.
Een ei is goed of heel erg niet goed. Geloof me, een keer zo'n ei mee maken en je vergeet nooit meer hoe dat ruikt.
De eieren 1 voor 1 in een bakje breken en toevoegen. Als er dan een slechte bij Zit dan is niet alles verpest.
De kippen bij mijn ouders zetten nooit een stempeltje op de eieren die ze leggen
Zoals Karin09 zegt: er zijn genoeg manieren om te zien of een ei bedorven is of niet. Enne.... Inderdaad zoals Djoeke zegt: vertrouw altijd op je neus
En anders vandaag bakken en invriezen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Eieren tot 30 april houdbaar