51

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Adriana69 schreef:
Tigrasas schreef:

Heeft er iemand al iets van Funcakes zelf gehoord hierover?

Alleen maar dat ze mijn klacht doorsturen naar de Quality afdeling.

Ja ik ook;

Dank u voor uw gegevens.

Wij hebben deze door gestuurd naar onze Quality afdeling. Zodra wij meer weten, komen wij er bij u op terug met een passende oplossing.
Ons excuus voor het ongemak.

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Heb vandaag nog met pas bestelde funcakes fondant bekleed en heb geen problemen ondervonden. Was een 1 kg verpakking overigens.

53

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb toevallig zaterdag ook bekleed met Funcakes Fondant, en ik vond het ook wel héél makkelijk scheuren!!!

.. Want taart kan altijd!!

54 Laatst bewerkt door Biancaa (12-05-2014 09:44)

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Heb er ook problemen mee, durf eerlijk gezegd niet eens meer de confrontatie met alleen Fc fondant aan te gaan voor het bekleden en maak er een 1:1 marsefond mix van.
Dat werkt prima!

Lees goede dingen over Callebaut,  zal deze binnekort ook maar is gaan proberen!

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik denk dat ik ook maar even een mail stuur. Ik dacht dat het aan mij lag maar blijkbaar dus niet. Afgelopen kerst een taart gemaakt met wit fondant van fun cakes en dit paars gekleurd. Was prima gelukt. Gisteren precies hetzelfde gedaan om de paarse kleur te krijgen en de scheuren vielen erin tijdens het bekleden. Ik heb het gevoel dat het fondant stugger is dan voorheen en minder 1 geheel is.

Marijn

56

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik had het ook maar kneed het nu met natte handen door en daarna heb ik er geen last meer van.
Hopelijk kan ik het zo blijven doen anders moet ik veel wegdoen

57

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb dit probleem ook! Soms gebruik ik de losse verpakkingen van 250 gram, die al gekleurd is. Deze is echt onbruikbaar want zodra het op de taart ligt begint het al te scheuren en lijkt het alsof de fondant hartstikke droog is..

58

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik hoop van harte dat iedereen die problemen heeft een mail stuurt naar funcakes anders veranderd er denk ik niets. Mijn mail is nu ruim een maand geleden door hun ontvangen maar heb, behalve een ontvangstbevestiging, nog steeds niets gehoor.

59

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ook bij mij nu problemen met FC.
Wat gebruiken jullie nu voor merk fondant ipv FC?

Groetjes nancy

60 Laatst bewerkt door sugar100 (05-06-2014 12:18)

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Adriana69 schreef:

Ik hoop van harte dat iedereen die problemen heeft een mail stuurt naar funcakes anders veranderd er denk ik niets. Mijn mail is nu ruim een maand geleden door hun ontvangen maar heb, behalve een ontvangstbevestiging, nog steeds niets gehoor.


Ik heb 2 weken terug een mail gestuurd en ik moest foto's meesturen en doorgeven welke verpakking het was en dan zouden ze mijn klacht doorsturen naar de kwaliteitsafdeling.

Daar kon ik dus niets mee doen want de verpakking gooi ik direct weg dus dat weet ik niet meer
en ik maak geen foto's van "mislukte" taarten

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

61

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb dat dus wel gedaan.. foto's gestuurd Enzo.  Ondertussen al een flinke tijd geleden maar nog niets van gehoord..

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

:mad: al 5 pogingen gedaan. Ik heb er nu tylose door gedaan in de hoop dat ik er toch minstens een plak uit kan rollen zodat ik dit om de taart heen kan leggen. Dit heb ik ook nog NOOIT meegemaakt. Het valt mij ook op dat de kleur die ik erdoor heen heb gemengd de fondant wel kleurt maar als het scheurt het net lijkt of de kleur er niet door en door is geraakt. En toch heb ik goed gekneed :s

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb er niet zo veel problemen mee als de rest van jullie. Ik merk wel dat de fondant, hoewel hij nog steeds vrij zacht is, wel snel scheurt. Heel raar, want hij is dus wel zacht :S. Als ik begin met kneden moet ik ook echt moeite doen om er 1 geheel van te maken. Brokkelt van alles vanaf, terwijl het dus wel zacht is. Zo raar. Het is in elk geval niet meer wat het geweest is en omdat ik geen risico's wil lopen met bestellingen ben ik over gestapt naar satin ice. De funcakes die ik nog heb gebruik ik voor decoraties en cupcakes e.d. Heb nog bijna 4 kg liggen en vind het ook zonde om weg te gooien. Voor kleine stukjes werkt het goed genoeg en de smaak is prima.

64

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

shipssss heb ik net 5kg besteld moet er nog aan beginnen haha

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb zo het vermoeden, na er over nagedacht te hebben, dat dit misschien de reactie is met de verf die ik er doorheen meng. Hebben jullie het ook met gewone witte (zonder verf) want dat heb ik nog niet geprobeerd.

66

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ja maakt allemaal niks uit.. heb ik ook overwogen en heb wel het idee dat t met de heftigere voorgekleurde kleuren, zoals zwart en rood, nog wat erger is.  Maar ik heb er ook mega last van met de witte fondant en die gebruikte ik voor bruidstaarten dus was echt vervelend.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

67

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Hi,
ook ik heb de nodige problemen ondervonden met funcakes fondant en dacht ook eerst dat het aan mij lag. Kon wel janken en heb denk ik wel kilo's weg kunnen gooien omdat de zijkanten er soms in zijn geheel afscheurden.... Ik heb als tip gekregen om glucose door de fondant heen te mengen, glucose zou namelijk het ingrediënt zijn die de fondant soepel maakt.
Moet alleen wel eerlijk bekennen dat ik het nog niet zelf heb toegepast, durf namelijk m'n oude fondant niet meer te gebruiken om te bekleden. Ik heb eerst Satin ice gebruikt en nu Callebaut, allebei heerlijk soepel en mooi om mee te bekleden, kleven wel wat meer.
Ps glucose zou ook goed helpen als er erg veel kleurstof door de fondant heen zit.
Hoop wel dat de problemen bij funcakes snel zijn opgelost, scheurende fondant wens ik m'n ergste vijand nog niet toe  :S !

68

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

'Gelukkig' ben ik niet de enige met dit probleem... Net ook maar even gemaild en een bericht gestuurd op FB. Hoop dat ze dit snel oplossen!

69

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb 2 weken geleden maar weer een mail gestuurd omdat ik nog steeds geen antwoord op mijn mail had gekregen van 30 april, maar ook hier heb ik geen reactie op gekregen. Jammer!!
Als Calbaut slim is gaan ze kleinere verpakkingen verkopen  ;)

70 Laatst bewerkt door Adriana69 (17-06-2014 17:03)

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik kreeg net onderstaande mail.

Goedemiddag ,

Bedankt voor je bericht.

Wij hebben de fondant onderzocht en wij hebben geen problemen kunnen ontdekken bij de fondant. Wel is het zo dat wij geconstateerd hebben dat er langer gekneed dient te worden zodat de fondant echt zacht en heel soepel is, bijna als kauwgom moet zijn, om de taart te bekleden. Misschien dat het probleem hierin ligt.



Wij willen jou graag nieuwe verpakkingen gaan toesturen, wil je ons doorgeven om welke verpakkingen het exact ging? Heb je misschien jouw adres gegevens zodat wij dit voor jou in orde kunnen maken?



Met vriendelijke groet,



Team Funcakes

71

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Nou dat is jammer.. Want kneden is zeker het probleem niet. Bij te lang kneden wordt het scheuren zelfs nog erger en is er helemaal niet meer met de fondant te werken.
Het geeft mij het gevoel dat ze ons niet serieus nemen. Ik gebruikte al drie jaar funcakes en de problemen zijn echt van de laatste maanden. Ik geloof best dat jou fondant niet afweek van wat het volgens hen zou moeten zijn: probleem zit hem niet in jouw individuele verpakking maar in de receptuur.
Ik vraag me echt af hoe ze het testen en of ze daar bij funcakes ooit echt geprobeerd hebben om een taart te bekleden die groter is dan 20cm.
Ik ben er definitief klaar mee in ieder geval. Ik kan het gewoon niet hebben dat bbruidstaartbekleding aan alle kanten scheurt.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

72

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb er ook geen vertrouwen meer in. Ik heb de laatste keren telkens problemen ondervonden aan het gebruik met FunCakes en van alles geprobeerd: lang kneden, kort kneden, zelfs even in de magnetron. Maar geen van deze manieren maakte de fondant zoals ik hem gewend was.
Hartstikke leuk natuurlijk, dat ze een nieuwe verpakking toesturen, maar dat zal het probleem denk ik niet oplossen.

73

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Oh ik denk er net zo over hoor. Ik heb ze ook terug gemaild dat ze het van mij niet hoeven te vergoeden maar gewoon weer het oude recept moeten gebruiken, want ik heb met kneden eerder ook nooit geen problemen gehad.

74

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Het kan natuurlijk heel goed dat er in de productie van één van de ingrediënten van de fondant iets is veranderd. Ik weet niet in hoeverre FunCakes zelf haar ingrediënten fabriceert, maar zou het niet zo kunnen zijn dat het recept feitelijk is veranderd zonder dat FunCakes hier van weet?

75

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Zou kunnen, maar dan moeten zij toch ook problemen constateren. En ze zeggen dat ze geen problemen hebben kunnen ontdekken. Maar wel dat er langer gekneed moet worden dan voorheen. Lijkt er toch op dat er dan iets veranderd is.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym