Tja dat is uiteraard van veel factoren afhankelijk: hoe hoog is je taart, hoeveel lagen vulling zitten erin, werk je met cake of biscuit en hoe grote eters zijn de gasten?
Persoonlijk werk ik altijd met biscuit, en dan reken ik voor een taart van ongeveer 7 cm hoog dat er 2 lagen vulling in zitten en dat een stukje dan (in welke vorm dan ook) een oppervlak van ongeveer 25cm2 (5 bij 5 cm als het vierkantjes zijn) heeft.
Vervolgens heb ik voor alle bakvormen die ik heb uitgerekend hoeveel stukjes er dan met die berekening uit zouden kunnen.
Voor mij zouden jouw bakvormen dus 28+19+12 = 59 stukjes zijn. Ik snij dus iets kleiner dan de tabellen aangeven. Ik weet natuurlijk niet hoeveel personen er komen, maar als je 50 mensen verwacht (bijv), dan heb je hiermee dus tussen de 52 en 59 stukjes, dat zou ik voldoende vinden. De meeste mensen vinden het niet raar als ze geen 2 stukken taart kunnen krijgen, omdat het gewoon op is, maar in de praktijk zul je best wat overhouden. Er zijn immers ook altijd mensen die niks nemen.
En, persoonlijk, als ik bang ben te kort te komen, dan maak ik vaak gewoon een wat hogere taart, die ik een keer extra vul. Dan snij ik de stukjes nog wat kleiner en heb ik toch zat taart.
--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)