Onderwerp: taart bekleden met twee kleuren fondant

Hoi allemaal, Ik wil graag een taart bekleden met twee kleuren fondant. De bovenkant met een andere kleur als de zijkant. Mijn vraag is hoe krijg ik de zijkant bekleed. Moet ik het fondant uitrollen en dan een cirkel ter grootte van de bovenkant uitsnijden, de taart bekleden en dan de andere kleur erin leggen of is er een andere manier?

2

Re: taart bekleden met twee kleuren fondant

Dat is 1 manier uiteraard. Je zou ook 2 (dunne) lagen op elkaar kunnen leggen (en daarmee dus de hele taart bedekken) en dan van de bovernkant een cirkel wegsnijden (min of meer dezelfde techniek als een taart met openslaande punten).

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

Re: taart bekleden met twee kleuren fondant

Dank je, daar kan ik wat mee. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Het sluit waarschijnlijk ook mooier aan.

4

Re: taart bekleden met twee kleuren fondant

Of je gebruikt de wrap methode, zoals ook gebruikt wordt bij een double barrel.
Je snijdt een strook fondant zo breed als de hoogte van je taart, daar bekleed je de zijkant mee. En dan een cirkel ter grootte van de bovenkant en die leg je erop.
Je houdt wel een naad aan de achterkant van de taart, waar het begin en einde van de strook op elkaar aansluiten, maar die kun je (afhankelijk van je ontwerp) wel wegwerken.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym