1 Laatst bewerkt door dollelollypop (14-03-2014 09:14)

Onderwerp: Ik ging op sollicitatie en moest een appeltaart meenemen.

Omdat ik voor 1½ jaar terug ontslag heb gekregen na 31 jaar doordat Unilever de prodent overgenomen had en meteen maar even verhuist heeft naar frankrijk ben ik op zoek naar een leuke baan.

Nu zag ik dat ze bij het pannekoekenhuis Hans en Grietje een taartenbakster zochten.
Ik had er een sollicitatie naartoe gestuurd en de voorwaarde was dat als je uitgenodigd zou worden je een zelf gebakken appeltaart mee moest nemen en niks anders.

Ik had niet echt verwacht dat ik uitgenodigd zou worden omdat je nergens in ( gewoon een ander woord voor je bent te oud want wordt dit jaar 50 ) in het profiel past.
Ben toch uitgenodigd ( afeglopen woensdag ) en toen ik aankwam zei hij dat het alleen maar om de taart ging, was die goed dan zit je goed.

Nu nam hij een stukje van mijn appeltaart na gezegd te hebben dat hij er mooi hoog uitzag en vond hij hem erg lekker.
Hij zei ik moet tegen je praten maar kan niet stoppen met eten dus dat was een goed teken :)

Nu zou ik vandaag ( vrijdag ) horen hoe of wat want zijn vrouw ging s'avonds alle appeltaarten blind proeven.
Werd ik woensdag avond al gebeld, vertelde hij dat mijn appeltaart erg lekker was en of ik een keer een middagje wilde komen bakken, nou dat wil ik wel :)
Daar is het wachten nu op en ik hoop dat hij het ziet zitten en dat ik een leuke nieuwe baan zal krijgen.
Heel verhaal dus ik hoop dat ik jullie niet verveel :)

De taart is simpel maar goed een appeltaart is nou ook niet spectaculair :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7EQ4YMTH-D.jpg

2

Re: Ik ging op sollicitatie en moest een appeltaart meenemen.

maar een goede, lekkere appeltaart is niet simpel hoor (heb er wel op, waarvan ik dacht :s  :think: )....
Succes, hopelijk heb je je baan :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Hij ziet er inderdaad mooi hoog uit. Ik duim met je mee voor de baan!

4

Dat is goed nieuws! Positief! Hoop voor je dat je word aangenomen en je taart ziet er goed uit!

5

We duimen voor je!!!!

6

Wat leuk! Ik hoop echt dat je de baan krijgt!

7

leuke sollicitatie procedure.. lol vooral voor de eigenaar denk ik zo :)

Succes ermee.

gr Pien

8

Zulke sollicitatie gesprekken zijn leuk  :lol:
En lekker ;-)

En inderdaad een goede appeltaart bakken kan echt niet iedereen  :nooo:
Ik vind het ook best moeilijk, maar ik geloof dat ik nu hèt recept heb gevonden.

Ik duim voor je dat jij de baan krijgt!

Groetjes Gerien

sweet978 schreef:

leuke sollicitatie procedure.. lol vooral voor de eigenaar denk ik zo :)

Succes ermee.

gr Pien

Dat denk ik ook haha want die heeft 2 dagen lang alleen maar appeltaart gekregen.
Zou hij ze verkocht hebben in het pannekoekenhuis  :p

10 Laatst bewerkt door DannyH (14-03-2014 10:27)

Wat een originele manier van een sollicitatie! Hij ziet eer heerlijk uit  :9
Succes met je middagje proefdraaien :thumb:

Nou hij vond hem erg lekker zei hij dus met de taart zit het wel goed maar ik neem aan dat ik niet de enigste ben met een lekkere appeltaart :)
Maar ik wacht het af en wordt nog uitgenodigd om een middagje te komen bakken dus ik ben benieuwd.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie leuke reactie's en inderdaad ben ik na 31 jaar gewerkt te hebben en 1½ jaar thuis gelopen te hebben wel toe aan een leuke baan want heb al zoveel sollicitatiebrieven verstuurd en nog nooit ergens uitgenodigd omdat je niet in het profiel past en hier vroegen ze mensen tussen de 20 en de 60 dus daar zit ik nog tussen :)

12

Leuk! Succes!!!

13

Wat leuk, ik zal voor je duimen

groetjes Hanneke

14

Hoop ook dat je de baan krijgt, je maakt mooie taarten!

15

gefeliciteerd gaat vast goed komen

16

Wat  een ontzettend leuk verhaal :D

En wat fantastisch dat hij jou uitgekozen heeft, echt heel erg fijn voor je!!

Neem aan dat hij toch niet nog heel veel andere de hele dag laat bakken dus volgens mij zit je wel goed :thumb:  :thumb:

Maar ik zal voor je duimen!!!

Hartelijk dank allemaal en ja ik hoop wel dat ik het wordt al wilt hij 2 of 3 mensen aan nemen omdat er in de vakanties elke dag gebakken moet worden en het voornamelijk buiten de vakantie woensdag, vrijdag en in het weekend is en hij wilt niet één persoon altijd in het weekend laten werken.
Het is niet de bedoeling dat er marsepeintaarten gemaakt worden maar alleen appeltaart, monchou, kwark en dat soort taarten.
Ik neem aan dat het de taarten zijn die op de menukaart staan dus dat zal niet zoveel zijn.
Ik weet ook niet wat ik ervan moet verwachten want je bakt ook in de ruimte waar de klanten zitten dus niet in een aparte keuken.
Je moet het zien als een soort la place, het eten ( in dit geval taarten ) wordt gemaakt waar de klanten het kunnen zien dus ook wel gezellig denk ik want je staat niet in een keuken :)

18

Wat een bijzondere sollicitatie! Met zo'n mooie (en vast ook héle lekkere) appeltaart zit je er vast wel bij! Veel succes! :)

19

Ik duim met iedereen mee! Je taart ziet er in ieder geval heeeeerlijk uit!

20

wat een leuke baan, de hele dag taarten bakken  :| ! heel veel succes.

21

Ik hoop voor je dat je de baan krijgt, veel succes!!!

Heel erg bedankt allemaal erg lief van jullie  :)

23

Succes! Ik gun je de baan van harte!

Groetjes van Marjon

24

ohh wat spannend ,ga je ons wel ff op de hoogte houden en zo benieuwd en hoop dat je het harstikke leuk krijg straks en er een leuke baan aan heb  ;-)

Ja hoor ik zal hier de afloop plaatsen en Carla ik zag je ook ineens op heel holland bakt :)
Leuke taartjes had je gemaakt ik heb het pak van koopmans hier ook liggen en moet nog even kijken wat ik ermee kan doen :)