1

Onderwerp: mijn 1e taart vraagjes

ik ga mijn eerste taart bakken :P

nou heb ik een paar vragen

ik wou basisbisquit 2 nemen en dan chocoladefudge erin doen.

maar er moet (marsepein vind ik te zoet) heb ik begrepen fondant overheen om die strakke laag te krijgen.
Welke uit de webshop moet ik nemen? Ik ze daar blokjes fondant...hoe krijg ik die mooi over de taart en hoeveel heb ik nodig?

alvast bedankt!
:thumb:

Groetjes Lilian!

2 Laatst bewerkt door kids4co (07-04-2008 18:08)

Re: mijn 1e taart vraagjes

Hoi,
Houd er wel rekening mee dat fondant door sommigen net zo zoet gevonden wordt, en zelfs nog wel zoeter...

De blokjes fondant/marsepein moet je een poosje kneden, en dan wordt het zachter,
is het lekker zacht, dan bestrooi je je ondergrond met een beetje poedersuiker en duw je je m/f een beetje plat, daar doe je ook een beetje poedersuiker op,
en dan kan je met een stuk pvc-buis (goed schoonmaken!) of je deegroller een platte rondte maken..
de meesten proberen het ongeveer 3 mm dun te krijgen..wel iedere keer even optillen en een beetje draaien, anders plakt het vast!

Niet teveel poedersuiker bovenop anders blijf je het zien..

Als hij dun en groot genoeg is, kan je hem voorzichtig overhevelen op je taartje,
die je eerst ingesmeerd hebt met botercreme..
Dan maak je eerst de bovenkant glad, en strijk je met je hand naar onderen toe, net zolang tot je taart er helemaal inzit, dan kan je het afsnijden gelijks met de onderkant en decoreren naar wens..

Heb je nog vragen, stel ze gerust, of zoek eerst even op de zoekfunctie,
je kan ook hiernaast in de balk kijken op Howto's e.d.

Succes!

O ja, hoeveel je nodig hebt, kan ik zo niet zeggen..misschien komt er nog iemand die je kan helpen!

3

bedankt hier heb ik wat aan !!

Groetjes Lilian!

4

ik wil nu eigenlijk fondant en marsepein bestellen uit de webshop hier...
maar wat moet ik hebben??

fondant glazuur of regalice fondant?? wat is het verschil??

en als ik witte marsepein neem, kan ik die dan makkelijk opkleuren en waarmee.

Groetjes Lilian!

5

Hoi, de fondant glazuur is vloeibaar bv om cupcakes in te dopen, krijg je een soort effect net als het laagje over de tompoucen..
dus je moet de andere fondant hebben, er is alleen verschil in merken, dus het is nu even kiezen welke je neemt, ik heb zelf de RegalIce en vind het fijn werken!

Je kan de fondant en marsepein makkelijk kleuren met de vloeistoffen van Wilton of de Sk..heb zelf de Wilton vloeistoffen..een beetje aan een coctailprikker en op je f/m uitsmeren en kneden maar!
Hoe meer vloeistof hoe intenser de kleur!

6

Hoi,

nee geen fondant glazuur(dat is bijna het zelfde als op de roze koek zit!) Je moet dat andere hebben.

Marsepein kleuren kan je ook kopen bij de webshop. Ik heb aan het begin ook een set van 12 kleuren pasta gekocht. Je hebt dan in 1 handomdraai alle kleuren!
Erg handig dus.

Succes