Onderwerp: Verschillende vragen rond stapelen
Ik heb nog enkele taart-projectjes te gaan, maar tegen eind mei zou ik graag een taart 3 hoog willen kunnen stapelen (15-20-25 cm). (Ik ga dus alvast oefenen met kleine taartjes 2 hoog te stapelen in tussentijd: daarom begin ik nu al met vragen te stellen). Ik heb hier een duidelijke how-to gevonden die ik wil volgen:
http://www.tartacadabra.com/nl_main.html
Maar ik heb nog een aantal vragen:
1. Is biscuit stapelen makkelijker/moeilijker dan cake stapelen? Ik gebruik het basis recept voor biscuit van hier op het forum (lekker luchtig vind ik zelf).
2. Welke vullingen zijn "stevig" en blijven een drietal uur "stevig" buiten de frigo? Botercreme vulling? Mascarpone vulling? Kan ganache? (Het is eind mei: kan warm zijn).
3. Waar smeer je best mee af: ganache of botercreme? Wat blijft stevig? Ik wil niet dat de taart na een half uur uit de frigo scheef zakt of de fondant eraf dondert.
4. Ik zou cakeboards gebruiken van 4mm dik willen gebruiken. Onder de onderste taart een cakedrum van 10mm dik.
5. ik zou de lagen los vervoeren en ter plekke stapelen. Kan ik thuis op voorhand testen of de taart wel recht blijft? Tips voor het ter plekke stapelen? Leggen jullie tussen de stapels een toef icing? of botercreme? of is dat niet nodig...
Ik dacht: ik vraag het maar beter op tijd en begin te oefenen