1

Onderwerp: weet het even niet meer.

hallo allemaal
zit even in een diepe bakput.
zoals jullie mischien nog weten moet ikop 9 mei een gehele bruiloft organiseren.
van van lunch tot warm/koud buffet en borrelhapjes en vertrekbroodjes.
ook moet ik een trouwboeket maken en twee kleintjes voor de bruidsmeisjes,
corgasses voor 40 man en ook het bruidsgebak het wordt 1 taart met bruidspaar en 80 cupcakes in ja waarin. dit is dus het probleem heb eerst al een paar keer gewone cupecake geprobeert ,maar niet naar mijn zin te krijgen.
blijft of te klein of wordt te hoog. wordt te nat of te droog. heb biskwiedeeg geprobeerd of cakemix. nu heb ik vanavond de vormen veranderd naar hartjes maar helaas ook weer niet naar mijn  zin, hetzelfde euvel als bij de andere cups.
en nu weet ik ff geen raad meer want ik wil ze graag deze week in de vriezer hebben staan, want we gaan over twee weken ruim een week op onze 25 jarige huwlijksreis. en als we terug komn moet ik gelijk 3 dagen werken en dan heb ik nog 2 dagen de tijd voor de rest van de bewerking voor de bruiloft. nu is mijn vraag weten jullie mischien op afstand wat ik verkeerd doeen heeft mischien iemand wat tips om het goed te doen.
ook wil ik iedereen even laten weten dat ik niet zoveel meer zit te schrijven op deze forum , maar ik probeer wel om de twee avonden alles terug te lezen en kijken. dus ik blijf wel een beetje op de hoogte van alles.
en o ja er worden hele mooie taarten en cups gemaakt door iedereen, ook de nieuwelingen van harte welkom en jullie taarten worden steed strakker.
heel veel dank voor in ieder geval een lezend oog( ipv een luisterend oor lol)
ben al een beetje opgelucht van het afschrijven en ja mischien heb ik toch te veel hooi op mijn vork genomen, maar ik kan niet meer terug na  mijn belofte.
nogmaals bedankt
groetjes grobbelia

2

Re: weet het even niet meer.

Lieve Ans, het is dat ik ze niet kan brengen en het voor jou geen doen is om te halen anders zou ik zo die 80 cupcakes vor je bakken!

Ik kan je wel vertellen hoe ik altijd cupcakes bak, en die mislukken nooit!
Ik gebruik cakemeel van Koopmans, 62 cent per pak van een pond.
Gebruiksaanwijzing volgen, alleen 4 eieren ipv 3 erin doen en g

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Hoi, zielig dat je (een beetje) in de put zit... Je hebt wel een mega-klus op je genomen, zeg! Ook nog het bruidsboeket maken? Heb je zoveel talenten? ;-)Weet je al precies wat je gaat maken voor de lunch, buffet, hapjes en de broodjes? Zoniet dan heb ik nog wel een aantal leuke receptjes voor je (niet zo moeilijk of tijdrovend).

V.w.b. de cupcakes maak ik zelf altijd de cupcakes van Nigella. Mislukken niet en ze zijn lekker (vind ik...) Heb je dat recept al geprobeerd?

Succes met alles en hou ons op de hoogte van hoe het gaat met de voorbereidingen

Gr, Juul

4

Dat is een flinke uitdaging!
Ik weet natuurlijk niet hoe je e.e.a afgesproken hebt, ook qua tarief enzo, maar is het inderdaad een idee om bepaalde dingen uit te besteden.
Ik woon ook niet in de buurt, anders wilde ik je ook wel helpen met bakken.
En wat Carin zegt, gewoon de cakemix van Koopmans. Als je die volgt kan er eigenlijk niets mis gaan, lukt mij ook.
En 40 corsages is v

Groetjes, Marielle

5

Ik heb nog wel een bloemisten tip voor de corsages. :Y
In plaats van caoutchouq (het bekende groene tape om de steeltjes) Kan je ook bamboe (holpijp) in stukjes knippen en aan 1 kant open knippen en dan om de steeltjes vouwen. Daarna met een wikkeldraadje (in de kleur van de bloemen) afwikkelen. Zo kunnen de corsages nog in het water staan en hoef je op de dag zelf niet supervroeg je bed uit om ze af te wikkelen.

Gewoon even met een (oude doek) afdrogen en een klein stukje van de bamboe afknippen want die wordt namelijk bruin van al het ijzerdraad in de corsage.

Wij gebruiken deze techniek eigenlijk altijd het is gemakkelijk en staat nog eens chique ook. Hoop dat je er wat aan hebt.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

6

dank jullie wel voor de goede tips zal zeker ernaar kijken en wat van meenemen.
begin vandaag gewoon met bakken en doe alles stap voor stap.
groet grobbelia

7

Ans, Hilversum - Soest is niet zo ver uit elkaar...
Als ik wat voor je kan betekenen... Ben ook behoorlijk handig met bloemen trouwens :+
Mail me anders maar even!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"