1

Onderwerp: vraag afsmeren de bekende geboortetaart

Hoi!!

Ik mag binnenkort de bekende babytaart maken, met lange vingers aan de zijkant en muisjes er bovenop.
Omdat er dus geen fondant over komt hoef je niet per se met botercreme of ganache af te smeren, zolang t maar iets is wat plakt toch?
Ik ga de taart vullen met aardbeienbavarois en zwitserse room. Kan ik met een van die twee de taart ook afsmeren? Zo ja welke dan? En iemand nog tips mbt het strooien van de muisjes? Want je kunt de taart moeilijk op zn kop houden om t teveel aan muisjes eraf te schudden.

Alvast bedankt!! Valerie

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: vraag afsmeren de bekende geboortetaart

Van bavarois en zwitserse room worden de lange vingers snel klef en geeft de kleurstof van de muisjes af.  Geen probleem als de taart vrijwel direct gegeten wordt maar anders zou ik er toch echt een laagje botercreme tegenaan smeren.

En de muisjes bovenop? Gewoon voorzichtig strooien tot je vind dat het genoeg is ;-)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Re: vraag afsmeren de bekende geboortetaart

Ik denk dat de lange vingers zacht worden van mousse of room, wellicht dat botercreme of ganache dat voorkomt. Verder denk ik niet dat het erg is als er lekker veel muisjes op liggen, lekker juist.

Tieneke

4 Laatst bewerkt door lady-vall (07-02-2014 11:13)

Re: vraag afsmeren de bekende geboortetaart

Oke bedankt voor jullie snelle reacties ik had er niet aan gedacht dat de lange vingers dan zacht worden!!!
Ik werk t liefst met botercreme. Die moet ik dan wel net als anders een nachtje laten opstijven in de koelkast (als het al op de taart zit bedoel ik uiteraard), plakt ie dan nog wel genoeg?
En dat brengt me op nog n vraag, hoe snijd/eet je zon taart t beste met die lange vingers eraan :p?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Re: vraag afsmeren de bekende geboortetaart

Wat leuk dat je die taart mag maken :)

Wel een foto posten hoor ben benieuwd !!

En ik denk gewoon tussen de lange vingers snijden (maar ik heb deze taart nog nooit gemaakt  =D )

6 Laatst bewerkt door lady-vall (07-02-2014 14:07)

Re: vraag afsmeren de bekende geboortetaart

@baklataart: ja leuk he! Hier kijk ik al heel lang naar uit haha. Duurt zo lang he n zwangerschap ;). Ja je zal inderdaad gewoon tussen de koekjes door moeten snijden.

Maar heeft iemand nog een antwoord op mijn andere vraag?
Moet je na t afsmeren meteen de lange vingers er tegen plakken of eerst uit laten harden in de koelkast?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Re: vraag afsmeren de bekende geboortetaart

Botercreme wordt ook buiten de koeling op een niet te warme plaats hard genoeg hoor. Maar je kunt ook na het uitharden nog een dun laagje bc aanbrengen en daar de lange vingers indrukken. Geen koekjes in de koeling, worden ze taai van!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be