1

Onderwerp: Planninghulp gevraagd

Ik heb een opdracht om taart te maken voor 52 personen. Thema Minnie Mouse. Ik bak nog niet zo heel lang dus loop een beetje spaak met mijn planning. Het is voor mijn nichtje die 1 wordt, dus kan ook niet zomaar zeggen nee dat doe ik niet.

Ze is jarig op 1 maart. Ik vlieg 28 februari heel erg vroeg naar Milaan voor een beurs. Echter, 27 februari werk ik tot 21 uur. JE ziet het al aankomen, wanneer maak ik het in vredesnaam.
Ik ben de 26e vrij dus ik hoop die dag het e.e.a. te kunnen maken. Maar, kan je een compleet beklede taart invriezen (dus met fondant). Ook heb ik een hele leuke Minnie bakvorm gezien en ik heb op internet gezien dat ze dat bekleden met een soort spuitwerk (botercreme?), is dat in te vriezen en dien je ook die taart te vullen met iets?
Vullen zal gewoon met Jam of Banketbakkersroom zijn omdat ik nog niet met veel anders heb gewerkt.

Uiteraard ook de volgende vraag, hoeveel taart maak ik. Ik heb 3 Wilton bakvormen (en nog gewone siliconen van Xenos etc.) De middelste van deze set is vrij groot (geen idee hoe groot want er staan geen maten onder, het was destijds een set van 3 stuks op de webshop hier).

Het is een heel verhaal geworden zie ik hahaha.
Een stapeltaart behoort trouwens niet meer tot de mogelijkheden ivm tijdsgebrek.
Ontzettend bedankt alvast voor het meedenken.

2

Re: Planninghulp gevraagd

hi!

Lastig he...
Ik werk altijd woensdag t/m vrijdag en de meeste mensen willen in het weekend taart.
Ik bak ze, vul ze, afsmeren, fondant erop en hoppa de vriezer in (wel in een doos en tas).
24 uur van te voren wel eruit halen.
De decoraties maak ik altijd tussendoor en doe ik er meestal op als ik de taart uit de vriezer haal.

mja 52 personen is veel, denk dat je niet onder een stapeltaart uitkomt, of je meot allemaal losse taarten maken..
of misschien taart voor de volwassenen en voor de kids cupcakes ofzo..

Ik zeg dus, van de te voren maken/invriezen, en op het laatste moment de final touch.

gr marije

3

Re: Planninghulp gevraagd

Invriezen kan zeker, wel van tevoren altijd even overleggen met je klant! Is ook familie, dus ga er van uit dat het geen probleem is.

Als ik weinig tijd heb, spreek ik bijvoorbeeld af dat ik een 'show'-taart maak (vaak stapeltje of bijzondere vorm) en dat ze zelf zorgen voor nog een appeltaart/kwarktaart ofzo... Omdat het familie is begrijpen ze hier altijd wel dat het niet altijd zo mooi uitkomt...

Sweet as sugar and everything nice

4

Re: Planninghulp gevraagd

Ik heb inderdaad besloten om cupcakes erbij te gaan maken. GEwoon omdat het anders niet gaat lukken.
Een nummer 1 taartje voor de kleine om in te gaan meppen en 2 of 3 losse taarten (stapelen krijg ik niet in de vriezer en ik moet het mezelf niet te moeilijk gaan maken omdat ik geen ervaren bakker ben). En dan losse cupcakes.
Het aantal mensen is me ook wat tegengevallen. Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen zouden komen. zometeen dus maar eens mijn eerste bestelling gaan plaatsen.

Ontzettend bedankt voor het meedenken.

Ik neem aan dat Jam met botercreme de slimste vulling is in dit geval.