Onderwerp: [feedback] Uit je fouten kan je leren !!
Een paar taartjes van afgelopen tijd. Helaas niet altijd naar mijn zin...
Over het bloemenmandje ben ik wel tevreden. het is zebrabiscuit met mokka crème au beurre. Het mandje valt hier overigens wel in de smaak, heb ik al een paar keer mogen maken ...
Bij de ganachetaart ben ik wel op een aantal punten in de fout gegaan...
Ik had de taart afgesmeerd met slageroom, hoewel ik had gelezen dat je beter iets 'vast' neemt als onderlaag zoals bv botercrème. Maar omdat tussen de taart slagroom en rood fruit zat vond ik dat botercrème aan de rand niet paste. Eigenzinnig smeerde ik toch af met slagroom.
Bij de ganache ook in de fout gegaan
Ik had melkchocolade genomen en mijn verhouding met room niet aangepast waardoor hij te lopend bleef. op 'gevoel' dan maar extra chocolade toegevoegd. Welke verhouding nemen jullie met room/melkchocolade?
Bovendien kwam ik wat in tijdsnood en was mijn ganache onvoldoende opgesteven om te overgieten.
Gevolg is dat de zijkanten helemaal mee afliepen en er kwamen diepe groeven in. Dus maar camoufleren met chocoladeschilfers. Voor de ganache kan ik dus best nog wat tips gebruiken...
Maar: de chocoladetaart was wel als eerste op !!
Mijn nieuwe baby-mold wilde ik ook eens uittesten in combinatie met een open ster.
Ik tracht altijd om mijn fondant zo dun mogelijk uit te rollen omdat ik het niet smakelijk vind en veel te zoet als je zo'n dikke laag fondant hebt. Omdat in deze taart er een paar lagen fondant op mekaar liggen heb ik extra mijn best gedaan om zo dun mogelijk uit te rollen, maar helaas zie je de 'verstopte' laagjes zitten en kreeg ik mijn taart dus niet strak. Tips?
Hierbij de foto's:

.