1

Onderwerp: swiss merengue maken in plastic kom?

Ik wil een swiss merengue botercreme maken, of italian, in ieder geval waar je suikerstroop bij de eiwitten giet. Kan dat in mijn handmixer met standaard kom? Die is van plastic..... Ik weetniet hoe snel dat afkoelt etc.  hebben jullie nog andere ideeën hoe ik dit anders kan maken?

i just LOVE it!

2

Re: swiss merengue maken in plastic kom?

Phoeh, wat een lastige vraag. Je bent natuurlijk bang dat het plastic smelt, of niet? Ik zou het wel aandurven omdat je de mixer laat draaien terwijl je de suikerstroop erbij giet. Maar... ik ben niet zo heel erg gehecht aan mijn spullen.

Wat denkt de rest?

Tieneke

3

Een plastic kom is geloof ik ook moeilijker vetvrij te krijgen dan een metalen kom, i.v.m. stijfkloppen van de eiwitten.
En de hitte, ik weet het niet...

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Daar moet zo'n kom toch tegen kunnen? Vetvrij maken kan makkelijk met een beetje citroensap.

5

Vetvrij maken gaat prima hoor! Maar ben idd bang voor de hitte. Heb nu een kmx54 besteld, goed excuus! Haha heel erg bedankt alvast voor de antwoorden!

i just LOVE it!

6

Mocht iemand het toch nog weten hoor ik het graag!

i just LOVE it!

7

Dat gaat prima!
Ik heb een oude mixer van philips met een mengkom van plastic en ik maak hier geregeld Italiaanse merengue botercreme in.
Het duurt alleen iets langer voordat het afgekoeld is.

Groetjes Pascalle