1

Onderwerp: Funcakesmix voor 15 cm

Hey meiden!

Ff een vraagje.. Op de site van Funcakes zijn de verhoudingen veranderd.. Er staat nu dat je bij een ronde bakvorm van 15cm en 7,5 hoog 200gr mix, 3 eieren en 20 ml water moet gebruiken.. Vroeger was het zo uit mijn hoofd 130mix en 2 eieren.. Nu heb ik dus de nieuwe geprobeerd en mijn bakpan stroomde helemaal over... Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie dit ook?

Groetjessss!

2

Re: Funcakesmix voor 15 cm

Ik heb even op de site gekeken omdat ik deze tabel niet kende. Ik gebruik bij de ene maat bakvorm net iets meer mix en bij de andere net iets minder. Bij de meeste tabellen (voor de 15 cm) staat idd 200 gr mix, maar bij mij stroomt deze ook over. Gebruik nu 160 gr, maar dan stroomt deze soms nog over of net niet

3

Gewoon je vorm bekleden met bakpapier aan de zijkant zo wordt je taart mooi hoog en stroomt hij niet over.

Succes!

4 Laatst bewerkt door Esther68 (30-12-2013 19:26)

Dit kan wel, maar niet altijd ;). Wanneer ik een stapeltaart heb wil ik dat de biscuits even hoog zijn. Meestal is de 15 cm de bovenste. Dan wordt de '200 gr biscuit' iets te hoog ;). Of eigenlijk....veel te hoog. Denk zo'n 13 cm?

5

Ik denk dat ze bij de site van Funcakes de hoeveelheden afronden. Voor een 15 cm van 7,5 cm hoog gebruik je 2,6 ei.
Misschien is het handig voor je om te berekenen hoeveel je nodig hebt met hulp van            deze tabellen?

6

Dank jullie wel meiden! De tip voor het verhogen met bakpapier is geniaal! Ga ik zeker gebruiken als ik 1 taartje maak.. Maar voor stapelen is het indd niet handig.. Dan is minder mix beter.. Dus bedankt bedankt meiden! :)