1

Onderwerp: Taart zakt in

Hoi,

Ik maak al ruim4 jaar taarten. Nooit problemen gehad.
Nu zakt ineens de taart in als ik hem bekleed heb!!kan iemand me helpen wat ik anders kan doen??

Ik heb nu gisteren mijn taart gebakken en vandaag gevuld en bekleed. Alles was netjes strak en recht, niks aan de hand.
Toen ik klaar was , de taart in de koelkast gezet. Een uurtje later eruit gehaald om bij de klant te brengen.....is aan de onderkant een heel stuk fondant met een "hobbel" erin. Kan het niet anders omschrijven. Het ziet er naar uit dat de taart een stukje inzakt. Maar waarom danspas als het bekleden klaar is en niet al eerder?

Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe, heb er de laatste tijd vaker lSt van en baal er vreselijk van!!

Hoop dat jullie me kunnen helpen!!

2 Laatst bewerkt door Esther68 (07-12-2013 20:56)

Re: Taart zakt in

Vreemd... :think:  Zou het zo ook niet weten. Aan je bericht te lezen doe je niet anders dan anders, toch? Of ben je op andere produkten overgestapt?

3

Re: Taart zakt in

Ik gebruik inderdaad alles hetzelfde...

Het kan toch niet door temperatuurverschil komen? Je doet toch altijd de taart weer terug in de koelkast zetten?
Iemand gaf dat als idee aan vanmiddag.....

4

Re: Taart zakt in

Ik gebruik inderdaad alles hetzelfde...

Het kan toch niet door temperatuurverschil komen? Je doet toch altijd de taart weer terug in de koelkast zetten?
Iemand gaf dat als idee aan vanmiddag.....

5

Re: Taart zakt in

Ik gebruik inderdaad alles hetzelfde...

Het kan toch niet door temperatuurverschil komen? Je doet toch altijd de taart weer terug in de koelkast zetten?
Iemand gaf dat als idee aan vanmiddag.....

6

Re: Taart zakt in

Waarmee smeer je af, als ik vragen mag?

7

Re: Taart zakt in

Met boter creme

8

Re: Taart zakt in

1:1 of met de mix van botercrème?

9

Re: Taart zakt in

Ik gebruik 1:1

10

Re: Taart zakt in

Hmmmm, dan is dat het niet dus.......  :think:  :s

11

Re: Taart zakt in

Ik begrijp er zelf ook echt niks van. Omdat ik niks anders doe als al die jaren..... Heb wel een nieuwe koelkast ;-))

Ik hoop echt dat iemand de gouden tip voor me heeft, dit is zo vervelend!!

12

Re: Taart zakt in

Misschien is je koelkast aan de ene kant kouder?
Of vochtiger aan bijvoorbeeld de zij-achterkant of juist bij de deur?

Ik zou proberen om er een of twee schaaltjes droog zout bij te zetten om het eventuele vocht weg te vangen.....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

13

Re: Taart zakt in

Hmm...misschien dan toch de koelkast.. Wij hebben 2 koelkasten van 2 verschillende merken. Deze werken inderdaad verschillend. Beneden staat een Beko, wat echt een ****koelkast is (al 2x een nieuwe gehad, maar omdat deze nog net in de garantieperiode zit en we beneden met een moeilijke breedtemaat zitten, geen andere gekocht). Boven een ander merk en deze werkt goed, weet nu alleen het merk even niet meer