Onderwerp: Speculaas Cheesecake

Het feit dat Sinterklaas nu in het land is en het einde van de maand in zicht begint te komen betekent dat de tijd naar de feestdagen alsmaar sneller gaat. Heerlijk! Ik verheug me er nu al op. Ik moet zeggen dat wij thuis zelf vrij weinig aan Sinterklaas doen. Het is meer de feestjes die wij hebben binnen de familie, aangezien ik veel kleine kinderen in de familie heb.

Aangezien ik al een tijdje geen taart meer gemaakt heb, vond ik dit weer eens tijd worden. Een heerlijke speculaas cheesecake was het resultaat. De trouwe fans van deze taart zijn elke keer weer blij als ik hem maak.

http://2.bp.blogspot.com/-E1Bp7IAtBUg/Uo31MKNLksI/AAAAAAAABJA/Vik4OTQqjU4/s1600/Speculaas+Cheescake.JPG

Het recept van deze cheesecake kunnen jullie op mijn blog vinden :)

Re: Speculaas Cheesecake

Is een keer wat anders! Klinkt goed ! :D

facebook.com/caro.taartencupcakes

3

Klinkt erg lekker, ga ik ook proberen! Bedankt voor het recept

Groetjes Brenda

4

lekker :D

5

Ben benieuwd naar het recept!  :9

Genieten van rust en ruimte in Friesland? Boek onze vakantiewoning! www.brandemeerhuisje.nl

6

Oh wat maak jij toch een heerlijke dingen  :),  deze volgende week maar eens proberen.  Weer super duidelijke uitleg.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

7 Laatst bewerkt door Desiree - Sweet Happinez (23-11-2013 08:37)

Dank julie wel :)

vonn schreef:

Oh wat maak jij toch een heerlijke dingen  :),  deze volgende week maar eens proberen.  Weer super duidelijke uitleg.

Groetjes Vonn

Wat leuk om te horen :) Dankjewel! Succes met het recept!

9

Ik wil eigenlijk eerst een klein taartje hiervan maken,
zodat ik eerst kan proeven en kijken of het goed bij ons sinterklaasfeestje past.
Als ik van alles de helft doen en dan in een 16 cm springvorm?
Hoe lang zal het dan nog in de oven moeten, weet je dat?

Groetjes Brenda

Hoihoi,

Ik zou beginnen met zo'n 30-35 minuten. De cheesecake is klaar als hij goudbruin van kleur is en de bovenkant droog is. Is hij na deze tijd niet klaar kun je de baktijd (telkens) met ongeveer 5 minuten verlengen. Ik zou hem in de tussentijd wel in de gaten houden, want het kan ineens heel snel gaan.

Succes ermee :)

11

Bedankt voor je reactie, ik had eerst 35 min gedaan maar hij was nog wel "blubberig" aan de bovenkant. Dus nog 10 min op 180 graden en toen durfde ik het nog steeds niet aan, dus nog 10 min op 155 graden en toen eruit gehaald.
Vandaag aangesneden en hij is heerlijk!
Bedankt voor je recept en advies.

Groetjes Brenda

De temperatuur kan per oven ook verschillen inderdaad :)
Fijn dat hij in de smaak viel :)

Graag gedaan hoor!