1

Onderwerp: Welk opzetstuk Kenwood Patissier bij botercreme?

Voor de mensen met een Kenwood Patissier...

Welk opzetstuk gebruiken jullie bij het maken van botercreme? Volgens t boekje moet je de klopper gebruiken, maar heb t idee dat de botercreme dan niet goed mixt. Denk zelf dat de garde beter gaat, maar staat in t boekje dat je deze juist niet moet gebruiken bij t mengen van boter en suiker....

En voor t biscuit? De klopper of de garde?

Hoop dat iemand me kan helpen...

Heb nog niet zoveel ervaring, maar bakken is wel mijn "ding"!

2

Re: Welk opzetstuk Kenwood Patissier bij botercreme?

Biscuit met de garde, botercreme en alles waar boter in zit (bijv ook cake) met K klopper (niet je garde aan verspillen).

Groet, Jolanda

3

Re: Welk opzetstuk Kenwood Patissier bij botercreme?

De k-klopper is idd voor botercreme enzo.
De garde alleen voor dun beslag zonder boter. Als je er een dikker beslag/deeg mee mengt kan hij makkelijk kapot gaan.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

Re: Welk opzetstuk Kenwood Patissier bij botercreme?

Ik heb ook een Kenwood Patissier maar heb het idee dat met de k-klopper de boter niet goed gemengd wordt. Ik heb altijd botercreme met kleine klonten boter....dus gebruik voor botercreme een action mixer  :P  :rolleyes:

5

Re: Welk opzetstuk Kenwood Patissier bij botercreme?

Cakekrummels: Gebruik je boter die op kamertemperatuur is en mix jij je boter wel van te voren goed zacht? Ik gebruikte in het verleden bij cake weleens boter die rechtstreeks uit de koelkast komt en dan had ik inderdaad klontjes.

hmm... Ik doe biscuit ook altijd met de K-klopper. Wordt hij met de garde luchtiger?

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

6

Re: Welk opzetstuk Kenwood Patissier bij botercreme?

Met de K-klopper, zachte (op kamertemperatuur dus) boter eerst 5-10 minuutjes mixen en dan als je alles erin hebt voor de BC nog 10 minuten extra laten draaien voor een extra luchtige crème. Heb nog nooit klontjes in de BC gehad als ik het op deze manier doe.


Biscuit doe ik met de ballongarde. Nog nooit geprobeerd met de K-klopper eigenlijk.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

Re: Welk opzetstuk Kenwood Patissier bij botercreme?

Ik gebruik ook altijd boter op kamertemperatuur....Het is ook net of de k klopper bij mij de bodem niet raakt....weet niet goed hoe ik het uit moet leggen...ik zal eens een foto maken van hoe het bij mij eruit ziet. Biscuit doe ik met de ballongarde en dat gaat prima.

8

Re: Welk opzetstuk Kenwood Patissier bij botercreme?

Ik schraap tijdens het kloppen altijd tussendoor 1 keer alles van de bodem. Dan heb ik nooit een probleem en is alles goed gemixt. Draai je de kom wel goed vast naar links? Dan sluit bij mij de klopper beter aan op de kom.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

9

Re: Welk opzetstuk Kenwood Patissier bij botercreme?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=210898  ;)