1

Onderwerp: mokkataart mét

Ik ben heel nieuw hier op het forum. Heb al vele malen wel met jullie meegekeken, -gelezen en genoten van de mooie taarten.
Maar nu heb ik een vraag. Mijn man wil graag een mokkataart voor zijn verjaardag, maar ik vind het decoreren met marsepein en fondant het leukste van de hele taartenmakerij. Kun je een mokkataart met marsepein bekleden, of is dat helemaal geen goede combinatie? En met welke andere vulling kun je het dan combineren?

2

Re: mokkataart mét

nou, mokka botercreme maken en daar mee vullen. Tempreren met mokkalikeur.
Misschien een laagje chocolade erbij.
En dan afsmeren met mokkabotercreme en lekker bekleden.

Jessica

3

mokkacr

4

jessicao schreef:

nou, mokka botercreme maken en daar mee vullen. Tempreren met mokkalikeur.
Misschien een laagje chocolade erbij.
En dan afsmeren met mokkabotercreme en lekker bekleden.

Jessica

Dus wel gewoon met marsepein bekleden? Valt dat dus wel te combineren?
Wel leuk hoor, om allerlei antwoorden van medebaksters te krijgen! Bedankt hiervoor.

5

Als je toch liever marsepein wilt ipv ganache, zou je ook de marsepein met cacao kunnen kleuren. Dan krijg je (donker)bruine marsepein met chocosmaakje, lijkt me erg lekker met mokkavulling :9 :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Of nog wat druppels mocca essence in de marsepein, smaakt die ook heeeeeeerlijk.

7

Bedankt allemaal voor de goede ideeen! Ik vrees dat het helemaal mis gaat met de taart, want ik ben ziek! Geen taart dus. Heb ik voor niets daar nachten over gedroomd ....

8

bamboetulp schreef:

Bedankt allemaal voor de goede ideeen! Ik vrees dat het helemaal mis gaat met de taart, want ik ben ziek! Geen taart dus. Heb ik voor niets daar nachten over gedroomd ....

niet voor niets natuurlijk... je kan de taart nog een andere keer maken ;)

beterschap!