1

Onderwerp: Spoed vraagje

Hallo allemaal

Ik heb vandaag 50 cupecakes gebakken en daar van botercreme een toef op gespoten.
Morgen worden ze opgehaald.
Mijn vraag is hoe kan ik ze het beste bewaren??
In de koelkast of buiten de koelkast?
Zag op het forum dat cupecakes in de koelkast droog worden  :(
En dat wil ik natuurlijk niet.
Maar blijft het buiten de koelkast wel mooi en lekker?

elke taart is een feestje ;-)

2

Re: Spoed vraagje

cake wordt idd wat droger door de koeling.
maar je hebt creme erop ...dus ik zou het toch echt in de koeling bewaren.

klein uurtje voor het opeten eruit halen en het smaakt heerlijk!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

En ik zou ze wel een nachtje buiten de koelkast houden. Botercreme kan buiten de koelkast. Heb je misschien een wat koudere hal?
Als ze gewoon in een dichte taartdoos staan of zo zou ik ze daar zetten. Juist tegen het uitdrogen van de cake in de koelkast.

(sorry, 2 verschillende antwoorden haha! hopelijk komen er meer en kun je je keuze maken ;) )

Ik heb de koelkast op 7 graden gezet de zitten in een plastic cupecake koffer.
Hoop dat het zo goed is  :)

Bedankt voor het reageren!

Tips zijn nog steeds welkom

5 Laatst bewerkt door Esther68 (10-09-2013 20:23)

Tja, er wordt vaak gezegd dat bc niet per se in de koeling hoeft. Bc staat ook bij de 'buiten de koelkast veilige' vullingen. Ik weet wel dat boter ook in de koeling staat in de winkel maar ook soms niet. Dan staat deze in een kartonnen rek ergens in de winkel. Mijn roomboter ligt ook wel eens een nacht op het aanrecht  ;)  en ik zet mijn taarten (gevuld met bc) ook niet altijd in de koeling. Behalve als het echt heel erg warm is. Maar deze bc is goed beschermd door de marsepein laag.
Wanneer de toeven niet te warm staan moet het wel kunnen, volgens mij. Zou ze alleen wel goed afdekken, maar niet luchtdicht.

Mijn zoon kwam tussendoor wat vragen waardoor ik heel lang deed over dit antwoord  :)

Ik weet niet of ik ze in een cupcakes doos zou zetten. Ik denk dat de cakejes daardoor wat vochtig worden en dan glijd de toef er misschien af? Weet het niet zeker, maar denk het

Maar zakt de toef op de cupecake dan niet in buiten de koelkast?
Daar ben ik bang voor.
Ze zijn nu zo mooi  :)

7

Waar heb je de toef dan van gemaakt? Welk recept bc?
Ik vind bv de mbc niet lekker, maar wel stevig. De bc van mix vind ik wel lekker, maar niet stevig voor een toef

Ik heb gewone botercreme van funcake gebruikt daar aardbei Patidess Door heen geklopt.
Kreeg mooie toeven.
Ze zijn nu stijf omdat ik ze in de koelkast heb staan.

9

lekker in de koelkast laten staan.

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

10

Ik doe ze altijd in gebaksdozen in de koelkast. Wordt niet droog. H

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

11

Dan laat je ze inderdaad staan als je bang bent voor ingezakte toeven....
Misschien de volgende keer de toeven er zo laat mogelijk op spuiten?