1

Onderwerp: taart bekleden met fondant

ik heb een vraagje, ik las dat sommige als ze een taart gaan bekleden de zijkanten naar boven wrijven, klopt dat ?

En waarom ?

Wil je meer van mij zien, ga dan naar: www.beautifulcakes.nl of www.facebook.com/nicole.beautifulcakes

2 Laatst bewerkt door heleena (09-09-2013 21:28)

Re: taart bekleden met fondant

Ik denk dat als je de lap marsepein over de taart heen legt en het hangt te schuin af en je hebt veel overlap aan de onderkant dat je dit dan oppakt en terug schuift vanaf onderen zodat het niet aan de onderkant scheurt door de zwaarte  van de lap .
Het te veel aan de onderkant iets afsnijden en dan toch van boven naar beneden de marsepein tegen de taart aan wrijven....bij plooien aan de onderkant dan toch steeds weer iets loshalen en ruimte geven en weer van boven naar beneden wrijven.

Oeps..zie nu dat dit wel een vraag is die hier al heel lang stond.
Tjonge..ben ik dan zo afwezig geweest?
;-)

3

Re: taart bekleden met fondant

hi hi nee hoor je bent helemaal niet afwezig :)  heb de vraag gisteravond pas gepost ..

Dank je wel voor je uitleg !

Wil je meer van mij zien, ga dan naar: www.beautifulcakes.nl of www.facebook.com/nicole.beautifulcakes

4

Re: taart bekleden met fondant

Als je alleen maar naar beneden wrijft kan je bij sommige fondant merken nl scheurtjes krijgen bij de rand.
Je "trekt" dan de rand een beetje stuk.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5 Laatst bewerkt door heleena (10-09-2013 14:45)

Re: taart bekleden met fondant

Colle schreef:

hi hi nee hoor je bent helemaal niet afwezig :)  heb de vraag gisteravond pas gepost ..

Dank je wel voor je uitleg !

Hum...dan was ik blijkbaar niet meer zo goed wakker.
Ik heb dus naar de datum van jouw aanmelden ;-) gekeken in plaats naar de datum van de berichten. Tja..

6

Re: taart bekleden met fondant

De bovenste rand doe ik een beetje naar boven en dan vastplakken in de botercreme, daarna voorzichtig de rest langzaam naar beneden rond strijkend tegen de taart aandoen, als je direct naar beneden gaat trekken en strijken heb je kans dat je te strak om de hoek trekt als het ware en het op de hoek inderdaad gaat scheuren.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!