1

Onderwerp: Zwart lijntje

Ik zie zo vaak een mooi puzzelplaatje van marsepein of fondant voorbij komen, met daarom heen een mooi zwart randje. Hoe wordt dit zwarte randje gemaakt? Het maakt een puzzelplaatje zo mooi af!

2 Laatst bewerkt door ladylisa1991 (28-08-2013 08:00)

Re: Zwart lijntje

sugarcraft gun, zo'n handig dingetje als je puzzelplaatjes maakt.

Even opgezocht voor je:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/suga … l-disc-set

3

Re: Zwart lijntje

Ik zou de andere kopen als je van plan was om er een aan te schaffen.
mijn sugergun werd lam ;) en ik werd moe van het knijpen.
kan helaas niet zo snel op de naam komen. hij is in elke geval groen en is een draai systeem ik zou voor die gaan.

meer taart van mij zien =) www.facebook.nl/cupcakepie  .. als je er dan toch bent wil je dan op vind ik leuk drukken.

4

Re: Zwart lijntje

Ik dacht dat het met zo'n stift werd gedaan, zwarte eetbare..kan dat niet ook? of is dat alleen voor oogjes, mondje etc.

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Re: Zwart lijntje

Die andere is van Makins Clay.

Re: Zwart lijntje

Zo'n stift kan je alleen gebruiken op het fondant/marsepein zelf en niet als je een rand wilt doen aan de buitenrand.

7

Re: Zwart lijntje

Kan iemand mij vertellen waar ik die Makin's clay kleipistool kan kopen? Ik had verkoopadressen opgezocht via de site, maar die pagina ligt eruit.

Re: Zwart lijntje

lees even mee :)

9

Re: Zwart lijntje

Je kunt ook zelf rollen en dan een smoother gebruiken voor een egaal sliertje............

Makin's wordt volgens mij in bijna elke winkel voor hobby-artikelen verkocht......... even zoeken via google.........

Ik zweer overigens bij de sugargun, maar het blijkt dat niet iedereen daar makkelijk mee overweg kan of dat ze niet bij iedereen even soepel werken........

10

Re: Zwart lijntje

Ik heb een site gevonden waar ze de Makins clay pistool verkopen. Lijkt me ook erg handig toestelletje.Hier de link
http://www.hofvangelrekraaltotaal.nl/a- … essioneel/

11

Re: Zwart lijntje

het probleem met de sugar gun is dat veel mensen hun marsepein of fondant niet soepel maken voordat ze het in de sugar gun stoppen.
Dan teveel kracht moeten zetten om de dunne sliertjes eruit te persen, waardoor je sugar gun het op een gegeven moment begeeft.

Als je het soepel maakt met een beetje crisco is er totaal geen probleem en heb je van je dure sugar gun heeeel lang plezier :)

12

Re: Zwart lijntje

Ik gebruik ook de sugar gun....en ben daar heel blij mee.
Belangrijk is wel dat je je fondant goed soepel kneed (ik kneed er nog wat crisco door)....en dan komt het er heel soepel uit.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery