1

Onderwerp: caramel-ganache: vraagjes

Goeiemorgen allemaal,

Heeft iemand weleens caramelganache gemaakt van jullie? Het recept staat hiernaast en het is heel simpel: gecondenseerde melk verwarmen en dan chocolade erin smelten. Maar bij mijn taart viel op dat de vulling eruit liep (hoewel het dik genoeg was na het opkloppen) en dat de buitenkant gewoon hard bleef in de koelkast. Eerder had ik het mengsel laten opstijven in de koelkast en toen werd het gewoon dik. Het lijkt wel of het enkel tussen de taartlagen dun werd.
Rara, hoe kan dit? Mijn kapsel was trouwens een milk-and-butter-spongecake, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit de reden is... Iemand een idee?

Het smaakt trouwens wel heerlijk, het lijkt op de luchtige vulling in een mars, mmm....

Tieneke

2

Re: caramel-ganache: vraagjes

hoe lang heb je de gecondenseerde melk verwarmd? Hoe langer het kookt hoe steviger het wordt. Als je het alleen verwarmt blijftbhet vloeibaarder.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Dat zou het wel kunnen zijn, want ik heb het alleen maar verwarmd om de chocolade te kunnen smelten. Hoewel... als het aan de lucht bleef, werd het wel hard, alleen tussen de taart ging het lopen. Vreemd he?

Wel bedankt voor het meedenken, dat kan ik zeer waarderen.

Tieneke

4

Dat is dan idd wel raar...... :think:

If life gives you lemons, make lemoncurd.