1

Onderwerp: Hoeveel buttercream icing heb ik nodig?

Hoi allemaal,

kan iemand me helpen. Ik keek ook naar andere opties om mijn taart te bekleden. Bij recepten vond ik Buttercream voor afsmeren. Lijkt mij lekker, maar er staat niet voor hoeveel taarten dat recept voldoende is. Ik wil een taart bakken van 30 centimeter en een van 19 centimeter. Beide zijn 7 centimeter hoog. Alvast bedankt..

2

Re: Hoeveel buttercream icing heb ik nodig?

Ik heb je een eigen topic gegeven............de vraag sluit nl niet helemaal aan bij het topic waarin je het had geschreven (dat ging over alternatieven voor witte bekleding)

3

Re: Hoeveel buttercream icing heb ik nodig?

Dat is wel voldoende voor 2 taarten hoor. Je houdt er wellicht nog van over, dat kun je dan invriezen. Veel succes ermee, het is zo leuk om te doen. Kijk wel eerst even naar een filmpje op youtube, want het afsmeren zonder kruimels is nog best een kunstje. Je moet veel icing op je taart ploppen en dan van links naar rechts met je spatel uitsmeren zonder je cake te raken. Maar met een filmpje moet het wel lukken hoor.

Tieneke

4

Re: Hoeveel buttercream icing heb ik nodig?

Hoi Tieneke,

mij is gevraagd om nog twee taarten te bakken van 30 centimeter. Dus in totaal 4 taarten. 3 van 30 centimeter en 1 van 19 centimeter. Ben even de weg kwijt tav de buttercream icing. IK vroeg me af twee keer zoveel van de cream nu voldoende is.
Ik vroeg me ook af als jij ervaring hebt met deze cream. Wordt hij heel erg hard. ( het mag wel stevig worden). En weet je als hij snel smelt wanneer het warm is.

5

Re: Hoeveel buttercream icing heb ik nodig?

Als ik hem maak, maak ik meestal de white-chocolatebuttercream van de website van Wilton. Die gaat in cups, maar is zo lekker en heel erg stabiel, ook als het warm wordt. Dat gaat met een halve cup crisco en een halve cup boter en dan 4 cups suikerbakkerspoeder. Qua cricsco/boter zit ik dan ongeveer gelijk aan de 200 gram van het recept hiernaast en dan heb ik voldoende voor 2 taarten (maar daar gaat nog wel 250 gram gesmolten witte chocolade door). Ik denk dus dat je de dubbele hoeveelheid nodig hebt. Maar het is zo gemaakt hoor, dus als je tekort komt, heb je zo bijgemaakt.
Als je het recept van hierboven nodig hebt, moet je even op de site van Wilton kijken onder recepten. Een omrekentabel van cups naar grammen kun je op internet wel vinden (halve cup boter is bijvoorbeeld 113 gram, zo vond ik net al).
De gewone buttercream werkt ook prima. De uithardtijd varieert nogal eens. Als je er per ongeluk een drupje te veel water in doet, duurt het langer en het is buiten ook vochtig op het moment, dus het kan even duren. Ik laat ze altijd uitharden in de koelkast en dan droogt het ook gewoon aan. Reken op een uurtje of twee maximaal.
Het wordt niet keihard, alleen de buitenkant droogt wat aan (crusht zoals ze in Amerika zeggen).
Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat het ging smelten, vooral niet als je hem helemaal met crisco maakt. Maar ik denk ook dat het niet lang in de volle zon kan staan.

Tieneke

6

Re: Hoeveel buttercream icing heb ik nodig?

hoi Tieneke,

bedankt. zat even te stressen. Nu kan ik verder. Ik gebruik normaal altijd fondant, maar wilde nu wat anders. vrienden van mij vonden mijn taart zo lekker dat ze gevraagd hebben hun huwelijksstaart te maken. vind het een hele eer,maar dan moet het ook perfect zijn. Je bent mijn held.