1

Onderwerp: marsepein smelt!!

Hallo dames/heren,

Ik ben op t moment een taart aan t decoreren met marsepein, en hij smelt zowat van mijn taart af.

De taart komt niet uit de vriezer en is gewoon vers.
Ik weet, dat dit door het warme weer komt, maar waar doe ik nu goed aan?

Ik heb em zo weinig mogelijk buiten de koelkast, maar af en toe moet dat natuurlijk toch.

De kamer is niet echt warm, en ik heb de ventilator aangezet.

de koelkast staat op stand 4

Laat ik de taart zo lang mogelijk in de koelkast of is t beter, dat ik hem gewoon neerzet voor de ventilator op tafel?

En morgenochtend?
dan word hij opgehaald.
Doe ik er goed aan om hem morgenochtend zo vroeg mogelijk uit de koelkast te halen en voor de ventilator te zetten of toch in de koelkast laten staan?

Ik maak dus ook vanaf nu NOOIT meer taarten nin de zomer!

Gr. Jose.

Taart maakt gelukkig!

Re: marsepein smelt!!

Vanavond later is het vast een stukje koeler in huis.

Heb je alle versiering al klaar? Marsepein gekleurd. Taart afgesmeerd? Dus al het mogelijk voorwerk? Dan eerst even uitrusten  :)  en dan vanavond laat weer verder.

Is je vulling houdbaar Tja maakt eigenlijk niet uit met dit weer. Ook voor de botercreme is de koelkast nu de beste plek. Dat houdt de creme stevig en dat is bij vervoer juist fijner.

Als je hem uit de koeling haalt kan hij even wat condens aantrekken  (wegens temperatuurverschil) en glimt dus wat, maar dit is binnen een half uurtje ook weer opgedroogd.

3

In de koelkast zetten op de laagste stand, dan is het verschil in temperatuur niet zo groot als je de taart uit de koelkast haalt. Verder kan ook ik als hobbybakster gelukkig makkelijk tegen anderen zeggen dat ik met zo'n weer geen taarten maak. Veel te stressvol! Succes!

4

het is denk ik niet alleen de warmte. De lucht is de laatste dagen ook erg vochtig.

If life gives you lemons, make lemoncurd.