Onderwerp: invriezen van prints

hallo allemaal,

ik heb een vraagje. ik bak soms wel eens een taart voor fam of goede vrienden. Maar laat ze nooit van te voren invriezen. Nu had ik laatst voor mijn eigen wel een taart ingevroren en vond dit echt goed geslaagd. proefde echt geen verschil. Nu heeft een een nicht mij gevraagd een taart te maken met een print op icing ( dus geen eetpapier) alleen ben ik dan op vakantie. Ze vroeg me of ze hem van te voren kon krijgen om dan in te vriezen. Nu weet ik dus dat de taart goed blijft maar hoe blijft de print. Wie heeft hier ervaring mee.

bedankt alvast voor jullie reacties.

gr marjan

2

Re: invriezen van prints

Ben ook benieuwd!
Ik heb dezelfde vraag....
Ik lees dus even mee.. :Y

3

Ik heb wel eens een taart met een print ingevroren maar vond dit geen succes. Bij het ontdooien trekt er veel vocht in de print zodat deze helemaal gaat "bobbelen". Ik had hem rustig laten ontdooien in de koelkast volgens de adviezen maar helaas ik vind niet voor herhaling vatbaar.......

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

Mijn ervaring met prints is dat ze bij het ontdooien nog wel eens willen uitlopen door het condensvocht. Ik zou zeggen zonder prints invriezen en na het ontdooien de prints er pas op.

Groetjes Petra