1

Onderwerp: Help! Nieuwe keukenmachine nodig

Het is zover. Het oude beestje wat ik al een tijd met plezier gebruik is er mee gestopt.
Nu heb ik met spoed een nieuwe keukenmachine / mixer nodig.

Ik heb een budget van max 200 euro en ik wil minimaal 4L mengkom.
Ik zou het liefste boven de 500 watt zitten en ook een beetje geluidsbeperking want sommige machines kunnen toch brullen.

Weet er iemand een leuke aanbieding?
Of suggesties voor een goed apparaat?

Ik google me suf, maar misschien hebben jullie suggesties?

Ik hoor het graag :-)

Thanks!

2

Re: Help! Nieuwe keukenmachine nodig

Ligt denk ik ook een beetje aan wat je zoekt. Zoek je een machine met meerdere mogelijkheden, hakken, raspen enz of zoek je een machine specifiek voor het mengen? Ik heb zelf de kenwood patissier. Vind het een prima machine, maar heeft verder geen mogelijkheden. Alleen mengen/mixen/kneden. Verder vind ik dat je naast deze machine eigenlijk ook nog wel een "gewone" handmixer nodig hebt,  voor kleinere dingen zoals bv. 1 beker slagroom,         1 pakje kloppudding enz. De patissier  is hiervoor eigenlijk te groot, en doet daarmee z'n werk niet echt goed. Dus de belangrijkste vraag is: Bedenk eerst waarvoor je hem wilt gaan gebruiken

3

Re: Help! Nieuwe keukenmachine nodig

Ik wil m echt gaan gebruiken voor biscuit en botercreme.

het zou fijn zijn dat hij ook kleine hoeveelheden aan kan. Dat kon mijn oude mixer namelijk wel zonder problemen.

4

Re: Help! Nieuwe keukenmachine nodig

De Kenwood Pattisier? Ruim onder de 200 Euro, ik heb er 3 en ze werken allemaal altijd prima, en ze worden echt VEEL gebruikt!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

5

Re: Help! Nieuwe keukenmachine nodig

anja66 schreef:

Ik heb zelf de kenwood patissier. Vind het een prima machine, maar heeft verder geen mogelijkheden. Alleen mengen/mixen/kneden. Verder vind ik dat je naast deze machine eigenlijk ook nog wel een "gewone" handmixer nodig hebt,  voor kleinere dingen zoals bv. 1 beker slagroom,         1 pakje kloppudding enz. De patissier  is hiervoor eigenlijk te groot, en doet daarmee z'n werk niet echt goed.

Ik meng heel vaak 1 beker slagroom met de garde en dat gaat eigenlijk prima...

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

6

Re: Help! Nieuwe keukenmachine nodig

Oke de patissier dus  :D

Maar ik zie dat de wattage in vergelijking met andere apparaten niet zo hoog is.
grote biscuits worden dus wel hoog en luchtig genoeg?


Hoe zit het met het lawaai?

Daarnaast heb ik een redelijk strakke keuken. En ik zie de patissier in diverse kleuren. Maar geen zwart of rvs? Klopt dit?

7

Re: Help! Nieuwe keukenmachine nodig

Move to ~> Keuken- en andere apparatuur

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Re: Help! Nieuwe keukenmachine nodig

NooGle schreef:

Oke de patissier dus  :D

Maar ik zie dat de wattage in vergelijking met andere apparaten niet zo hoog is.
grote biscuits worden dus wel hoog en luchtig genoeg?


Hoe zit het met het lawaai?

Daarnaast heb ik een redelijk strakke keuken. En ik zie de patissier in diverse kleuren. Maar geen zwart of rvs? Klopt dit?

Voor zover ik weet is de patissier hier in nederland alleen in wit(creme) of rood verkrijgbaar. Voor meerdere kleuren kom je uit bij de kitchen aid. Die is in heel veel kleuren te koop, alleen wel een stukje duurder.

9

Re: Help! Nieuwe keukenmachine nodig

makro heeft nu de kitchenaid classic in de aanbieding, misschien is dat iets?

dacht dat die minder herrie maakte dan de kennie,
maar ik heb alleen de K.A dus kan het zelf niet beoordelen.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!