1

Onderwerp: aardbeienslagroomtaart maken

Hoi meiden
Ik wil graag een aardbeinslagroomtaart maken
Gewoon lekker ouderwets met nootjes aan de zijkant :)
Ik wil een biscuit bodem bakken en dan twee lagen vullen
Nou wil ik dus een laag met verse aarbeiein doen maar ik vraag me af of dat niet te nat is?
de andere laag wil ik met slagroom doen of is het niet beter om aangevette slaroom te nemen?
Dan afstrijken met [aangevette]slagroom de zijkant dan met nootjes en dan de bovenkant met roosjes slagroom verse aardbeien en misschien wat chocolade schaafsel versieren?
Kan dit of word het te nattig met de verse aardbeien?moet daar dan ook nog van dat gelantine overheen??
Allemaal vragen!
Of hebben jullie nog een ideetje?banketbakkersroom vind ik zelf vies dus dat word hem niet
Graag jullie tips en tricks en jullie geweldige ideeen ahhahaha?

gr Marianne :P

OOh en nog een vraag,ik wil een biscuitrecept van hier op de site gebruiken,hoe zorg ik dat het zo heel erg luchtig word,hoe spatel ik het meel er allemaal zo voorzichtig mogelijk er doorheen zonder dat het inzakt zeg maar?

2

Re: aardbeienslagroomtaart maken

Verse aardbeien en slagroom kunnen prima in een taart. Ik gebruik alleen wel slagroom met 36% vet want die blijft mooier stijf en ik vind het veeeeeeeeel lekkerder dan aangevette slagroom.

Ik vul mijn aarbeientaarten altijd met 1 laagje slagroom
Dan nog een heel dun laagje slagroom en de verse aarbeien in plakjes of partjes.
En dan de laatste laag met jam.
Ik smeer hem helemaal af met gewoon slagroom en dan de pindakrokantjes of je chocoladesprinkels.
Bovenop doe ik meestal rozetten en stukjes aarbei en misschien een galetjes, hangt er ook van vanaf wat ik nog in huis heb.

Re: aardbeienslagroomtaart maken

Bedankt voor je antwoord...het water loopt me al in de mond hahah
Ik ga morgen ochtend het biscuit bakken en morgen middag de gtaart vullen...oeeh heb er zin in !!