1

Onderwerp: royal icing welke klopper op kitchenaid gebruiken?

Ik wil straks royal icing maken (mix) maar ik ben een beetje in de war moet ik nu de draad garde gebruiken of de k-klopper met de rubberrand eraan of de gewone k-klopper....soms is youtube niet erg verhelderend:-(

Maat gelukkig heb ik jullie nog;-)

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: royal icing welke klopper op kitchenaid gebruiken?

Beetje laat maar misschien voor een volgende keer:
I gebruik de gewone k-klopper. Denk niet dat de rubber rand verschil maakt voor de RI, die veegt gewoon de randen voor je schoon ;-)
De garde brengt teveel lucht in je RI, wat je na het drogen terugziet als een niet egale bovenkant of, erger nog, gaatjes...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Re: royal icing welke klopper op kitchenaid gebruiken?

Ik gebruik de handmixer dan ipv mijn kenwood want ben zo bang dat ie doorbrand haha

4 Laatst bewerkt door mieperdepiep (22-06-2013 13:56)

Re: royal icing welke klopper op kitchenaid gebruiken?

Miss Pebble schreef:

Beetje laat maar misschien voor een volgende keer:
I gebruik de gewone k-klopper. Denk niet dat de rubber rand verschil maakt voor de RI, die veegt gewoon de randen voor je schoon ;-)
De garde brengt teveel lucht in je RI, wat je na het drogen terugziet als een niet egale bovenkant of, erger nog, gaatjes...

Ook waarschijnlijk te laat, maar:
Grappig, verschillende meningen blijkbaar, maar ik volgde de online cursus 'modern piping ' bij craftsy en deze docent zegt dat je de klopper moet gebruiken én ook nog eens op de hoogste stand. Daar komt inderdaad dan lucht in en dat is precies de bedoeling, hierdoor krijg je een makkelijker en luchtiger product waar je meer mogelijkheden mee hebt. Resultaat uitgeprobeerd en je kunt er mooie lijnen mee maken en makkelijker 3D-effecten mee creeren. Met egale bovenkant. Na opdrogen zie je inderdaad minuscuul kleine gaatjes, maar dan moet je met je neus er boven op zitten, anders zal je ze niet zien, zo klein.
Hij gebruikt dan liever geen mix, misschien dat dat nog verschil zal maken in de keuze.

5

Re: royal icing welke klopper op kitchenaid gebruiken?

Idelet schreef:

Ik gebruik de handmixer dan ipv mijn kenwood want ben zo bang dat ie doorbrand haha

Totaal offtopic, maar zelf zou ik gewoon mn machine gebruiken,
daar is ie voor (tenminste, zo denk ik erover)
Bedoel dit als positieve feedback  ;)

6

Re: royal icing welke klopper op kitchenaid gebruiken?

Ik spreek dan ook niet uit heel veel ervaring ;-) maar meerva  wat ik heb onthouden van diverse workshops.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Re: royal icing welke klopper op kitchenaid gebruiken?

Miss Pebble schreef:

Ik spreek dan ook niet uit heel veel ervaring ;-) maar meerva  wat ik heb onthouden van diverse workshops.

haha, ik ook niet hoor.  ;) Maar deze Joshua klonk wel zelfverzekerd toen hij dat zei.  :cool:

8

Re: royal icing welke klopper op kitchenaid gebruiken?

Dank je wel allemaal, helaas inderdaad te laat maar ach ;-)

Hele lading koekjes gemaakt maar mijn dochter vond het niet lekker.... Het word dus toch fondant, geeft mij wat meer tijd om te oefenen, want dat spuiten valt nog niet mee ...zucht

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!