1 Laatst bewerkt door Carien (30-05-2013 17:34)

Onderwerp: 2 taarten van toen

Twee dames wilden hun man verrassen met een taart die leek op de bruidstaart van toen (beide dames hebben, zover ik weet, niets met elkaar te maken hoor, puur toeval ;) ).

Het moest een hele witte of ivoorkleurige stapel worden, met 2 rode 'echte' rozen en 2 witte kleine rozen (bruidspaar en hun kinderen). En parels onderlangs.
Leek me zo saaaaai :o , na enig vragen (echt niks anders erbij?) zei ze, doe dan maar 3 kleine rode roosjes onderaan.
Toen de taart klaar was, vond ik eigenlijk dat die onderste roosjes niet hoefden, dus er niet op vast gemaakt, kon ze nog kiezen.
Doe ik de deur open, staat er iemand hier uit het dorp, niet de opdrachtgeefster (die kende ik niet, kwam uit Apeldoorn).... :think:
Bleek dat de dame uit het dorp de zus is van de opdrachtgeefster.
Ze zei niets toen ze de taart zag.....  :think:  :s  Toen ik het kleine roosjes verhaal uitlegde zei ze: 'oh, druk d'r maar in hoor, maakt niks uit'....  :s  :s
Afijn.... nog niks van de opdrachtgeefster gehoord, hoop maar dat het goed was :think:
https://lh3.googleusercontent.com/-nLKN3M2Rn3E/UaS56MWOnmI/AAAAAAAAY48/YyScWxbiHKY/s800/IMG_7494%2520%2528Kopie%2529.JPG
(hier liggen de 3 roosjes dus nog los).
Gevuld met aardbeienmousse en rode vruchtensaus, afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in fondant (wit met een pietsie gold erdoor).

De andere bruid-van-toen kwam haar taart wel zelf ophalen en was helemaal blij :)
Zij had me een foto gemaild van hun bruidstaart van toen. De topper van toen had ze nog, zou ze er nog opzetten. Vandaar dat de bloemen bovenop zo liggen, kan de topper er tussen :)
https://lh4.googleusercontent.com/-D16Q9M1TBPU/UacqwPR8zNI/AAAAAAAAY5g/wP4guhPBckM/s576/IMG_7501%2520%2528Kopie%2529.JPG
Gevuld met bosvruchtenbavarois en rode vruchtensaus, afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in marsepein.

Nu maar hopen dat beide gommen-van-toen ook iets leuks hadden bedacht voor hun echtgenotes....  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: 2 taarten van toen

Moooooooi!!!!!!!!!

3

Mooi

4

alle twee heel mooi.
vervelend als je niet echt een reactie krijgt hé...
maar wees maar gerust, het is een hele klassevolle taart  :Y
en hele mooie rozen!

5

Allebei erg  mooi.

Persoonlijk vind ik het met de 3 roosjes onder wel echt af!

6

Mooi hoor ik hou ervan,van mij hadden de onderste roosjes er niet bij gehoeven(ivm het verhaal bruidspaar en kinderen denk ik).Maar ook met roosjes vind ik hem top!!De onderste taart ook mooi en zeker een leuk idee om de gommen-van toen te verassen :thumb:

7

Precies appeliete :Y , de bovenste rozen hadden een betekenis, de onderste niet...
Najaa, hoop dat ze het mooi gevonden heeft :)

Dankdank allemaal :)

8

hele mooie taarten en ook een heel erg leuk verhaal
nog steeds niets gehoord van eerste opdracht gever ?
niets van aan trekken het is een hele mooie taart

9

nee :nooo  was voor dinsdag, neem toch aan dat de taart nu wel op is  ;)

10

Carien schreef:

nee :nooo  was voor dinsdag, neem toch aan dat de taart nu wel op is  ;)

Jammer is dat he,maar er kan geen twijfel zijn want nogmaals ze zijn geweldig :thumb: