1

Onderwerp: hoe invriezen

Binnenkort ga ik trouwen en ik maak zelf de bruidstaart.  Om het voor mezelf iets makkelijker te maken wil ik de taart invriezen. Wat kan ik het beste doen
- het biscuit vullen, afsmeren dan invriezen, avond voor de bruiloft  bekleden of
- biscuit vullen, afsmeren,  bekleden en dan invriezen.

Hoop dat jullie antwoord willen geven.

2

Re: hoe invriezen

Biscuit kaal invriezen of de  taart als hij klaar is.  Afgesmeerd is bij mij niet goed gegaan. Als jede taart invriest als hij klaaris, dan invriezen in plasticzak en laten ontdooien zonder plastic intaartdoos. Karton neemtdan het eventuele vocht op  wat vrijkomt. Succes.

3

Ja, inderdaad het biscuit zelf kaal invriezen of een beklede taart invriezen.

Ik heb een aantal x een beklede taart ingevroren, maar dan wel eerst de taart eerst zonder zak laten bevriezen aan de buitenkant en daarna pas in een zak gedaan en dan weer in een doos. Dit om te voorkomen dat de zak aan de taart gaat plakken.

En om te ontdooien dan weer uit de zak halen en in de doos en dan in de koelkast laten ontdooien (24 uur van te voren).

Succes en alvast een onvergetelijke dag toegewenst !!!! :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4

ik heb onlangs een beklede taart ingevroren, deze zat in een doos, en daaromheen een grote zwarte vuilniszak. Ik heb de taart een paar dagen later uit de vriezer gehaald en de zak eraf gehaald. Met doos en al in de koelkast laten ontdooien en hij smaakte perfect en zag er nog net zo mooi uit als daarvoor.
succes met de belangrijkste taart van je leven!

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

5

Bedankt! Kaal biscuit heb ik wel vaker ingevroren, maar een beklede taart nog niet. Van het weekend de boetsersels maken en dan volgend weekend de taart.
@marlieske de taart voor de eerste verjaardag van mijn zoontje vond ik belangrijker. Trouwen is nog het laatste puzzel stukje met 2 kindjes.