1

Onderwerp: Hoeveel personen ?

Ik heb een vierkante bakvorm van 25x25cm en 7cm hoog, als hij uit de oven komt is hij ruim 10cm hoog en dán komt de vulling nog.
Voor hoeveel personen zou ik hier uit kunnen halen?
Vindt het altijd zo moeilijk in te schatten...
Alvast bedankt !

Taart Smakelijk is de naam

2

Re: Hoeveel personen ?

ik ben nu een taart aan het maken van 25x25 en die is 20 personen
maar die van jou is wel heel hoog wellicht meer  personen

3

Ik haal daar 25 stukken uit hoor! Mijn ervaring is dat een stukje van 5x5 groot genoeg is. Ik werk wel met marsepein, misschien scheelt dat :)

4

bedankt voor het mee denken!

5

Ik deel de inhoud van de vorm (in jouw geval 25 cm vierkant en 10 cm hoog = 6,3 liter) door 0,15 en dan heb je het aantal stukjes dat je uit de taart krijgt. In jouw geval 42 stukjes dus...

Dat vind ik erg knap snijden als je daar 42 stukjes uitkrijgt... t hangt er altijd vanaf hoe groot je snijdt maar ik zou eerder ook 5x5 gaan. Anders staat t wel erg cheap. Of degene die aansnijd moet mini gebaksschoteltjes hebben zodat t niet opvalt...

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

7

Het zijn er inderdaad veel Jolly_Joyce maar hou er wel rekening mee dat dit een enorme taart is. 10 cm biscuit met vulling wordt al gauw 12 cm hoog. Als je kijkt naar de tabelln hier op de site dan haal je uit een 25x25 cm 21 stukjes. Als je de tabellen aanhoudt wordt je biscuit ongeveer 5, hooguit 6 cm hoog. Het biscuit van Josje is ruim het dubbele van dit. Vandaar dat je er veel meer stukjes uithaalt. Met haar biscuit heb je eigenlijk 2 taarten op elkaar. Je kunt in plaats van stukjes plakken snijden of er voor kiezen om halverwege de taart een taartkarton te doen.

8

Mijn 25x25 biscuit is 8 cm hoog en vul ik 3x. De taart wordt dan zo'n 9-10 cm hoog. Ik zeg er altijd bij dat deze taart voor 25 personen is, maar er meestal meer uitgehaald wordt. Al vind ik 42 eerlijk gezegd ook wel veel....
Alhoewel...ik had vandaag een stapeltaart gemaakt voor mijn nichtje. Deze was 20+15 cm. Ik reken hier 20 (+4) personen voor. Maar de stukjes die gesneden werden vond ik eerlijk gezegd erg klein. Denk 1,5 cm dik. Ja, dan haal je er wel 2x zoveel uit  ;)

9

42 pers??? whoeh! op die manier kan ik een godsvermogen voor die taart vragen whahahahahaa!
ik snap die berekening ook niet helemaal.
Maar ik gokte op zo'n 25 en die is in ieder geval bevestigt door jullie.
Ik vertel de klant ook altijd dat een groot stuk taart niet zo lekker is want dan zitten ze nokkie vol en willen verder niets meer eten.
Ik doe altijd een flinke vulling er in.
En daarom vraag ik 2 euro p.p. en geef meestal ruim het aantal gevraagde personen.
Bedankt voor de feedback allemaal!

Ik reken per ei 3 personen en dan vaak nog 2 erbij op de totale hoeveelheid.

11

taartjesdroom schreef:

Ik reken per ei 3 personen en dan vaak nog 2 erbij op de totale hoeveelheid.

Daar ga ik nog eens even over nadenken, bedankt

Volgens Het Schema van DeLeuksteTaartenShop is een vierkante vorm van 25x25 goed voor 25 personen. Dus 5x5 cm per stukje.
Je hebt best een hoge taart, daarom zou ik 25-30 personen aanhouden. Anders worden de stukjes zo klein en daar houden we natuurlijk niet van  ;)

Voor de volledigheid hier nog even het linkje naar Het Schema.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … eden-tabel