Onderwerp: Vraagje over de bestron keukenmachine
Ik heb een Bestron Mixer Profi AKM500, sinds een paar weken. Nu staat er in het boekje dat ik de mengarm voor het maken van biscuit moet gebruiken. Maar zoals ik al had verwacht ging dat niet werken. Ik heb vorige week mijn biscuit wel eerst 10 min. met de mengarm gemixed en daarna nog eens geruime tijd met de garde op hoop van zegen dat het nog wat ging worden. En waarempel, hij ging prima in de oven. Maar toen dacht ik: de volgende keer gebruik ik dus direct de garde (ballongarde??) Maar na 8 min. op hoogste stand en 2 min. op laagste stand was mijn mix nog best wel vloeibaar...dat leek me niet goed. Nog een poosje gemixed en toch maar in de oven gedaan, maar idd, dit ging dus niet goed en kon m'n kapsel welknikkeren.
Maandagavond moest ik weer een biscuit maken en toen heb ik het maar eerst weer met de mengarm gedaan, en daarna met de garde en mijn biscuit kwam prima gerezen uit de oven.
Maar dit lijkt me toch niet de bedoeling van zo'n apparaat. Ik ben nu 2x zo lang bezig voordat alles in de oven staat. Ik leg mijn eieren altijd van de voren wel in warm water en mix ze dan met de suiker en zout. Vervolgens na 10 min. spatel ik de bloem/maizena erdoor. Maar ook dit vind ik een lastig klusje. Iemand hier nog tips voor? Bij mij zakt het allemaal naar de bodem en er komt lucht bij, en ik krijg het niet mooi door het deeg heen.
Nou een heel verhaal maar misschien heeft iemand ervaring met dit keukenapparaat en kan me er iets meer over vertellen. En misschien tips voor het spatelen, maar dat hoort eigenlijk niet in deze rubriek natuurlijk...
Groetjes Marisje