1

Onderwerp: Chocolademousse van 3 ingredienten, 100% melkvrij en super lekker!

Ik ben een beetje aan het experimenteren met melkvrije recepten omdat ik een lekkere toef op een cupcake wil die voor iedereen lekker is. En zo kwam ik op dit recept, Hij is nu aan het opstijven maar hij is zo lekker dat hij het niet redt denk ik!

Blik kokosmelk
zak marshmellows ( 300 gram)
cacoapoeder (hoeveelheid naar smaak)
Evt vanillesuiker/essence

verwarm de kokosmelk, smelt de marshmellows erin en meng de cacaopoeder erdoor met evt. de vanille.

Laten afkoelen in de ijskast.
Morgen hoop ik te zien hoe dik/stijf hij in totaal wordt, maar de mousse-dikte die hij nu al heeft, na 1,5 uur....MMMMMM :P Zo vreselijk lekker! Dus ik hoop dat hij dan nog in de ijskast staat   ;) O-)

Ga nog maar eens met wat meer smaken experimenteren, hij is zo simpel te maken! Ik hoop dat jullie wat aan dit recept hebben!

2

Re: Chocolademousse van 3 ingredienten, 100% melkvrij en super lekker!

Nou ik lees even bij je recepten mee.
Ik heb een kleindochter die ik hier blij mee kan maken op een verjaardag.
Ben erg benieuwd morgen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

3

klinkt als bounty! lekker!

4

chantal1980 schreef:

klinkt als bounty! lekker!

Gek genoeg vind ik het naar vaniljeijs-met chocolade erom smaken.... het heeft geen uitgesproken kokos-smaak, meer mild, maar oooh zo lekker!

5

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3DT38HI4-D.jpg

Het glimt erg op de foto, en het is natuurlijk geen mooie botertoef.... maar het is toch een mooie (melkvrije) toef geworden!  mischien nu variant met gepureerd fruit proberen!

zonder de cacoa heb je een basisrecept voor welke mousse je maar wilt!

6

Ziet er lekker uit! Mijn nichtje mag geen lactose dus ik ben zelf ook bezig geweest met recepten melkvrij te maken haha! Ik heb de botercreme zoals ik hem normaal maak (boter, poedersuiker, melk en extract) gewoon vervangen door lactosevrije melk en sojaboter of plantaardige boter. Ze vond het heeerlijk!  :) en proeft ietsje zoeter dan normaal maar verder hetzelfde! Misschien heb je er wat aan  ;)

7

Nikkiiieee schreef:

Ziet er lekker uit! Mijn nichtje mag geen lactose dus ik ben zelf ook bezig geweest met recepten melkvrij te maken haha! Ik heb de botercreme zoals ik hem normaal maak (boter, poedersuiker, melk en extract) gewoon vervangen door lactosevrije melk en sojaboter of plantaardige boter. Ze vond het heeerlijk!  :) en proeft ietsje zoeter dan normaal maar verder hetzelfde! Misschien heb je er wat aan  ;)

Ik heb wel eerder botercreme gemaakt, maar ik hou niet zo van botercreme, vandaar andere oplossingen.
Maar wel bedankt voor de tip! de CC zijn overigens mijn ontbijt geworden :)

als je hier in nl was kwam ik je zoenen..!!

heb ik weer een lekkere toef voor mn meisje :D

zou die ook lekker zijn als vulling voor een taart ? (ze is volgende maand jarig en zoek nog iets wat lekker voor iedereen is in een taart maar ook lactosevrij)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

9

pennyroyaltea schreef:

als je hier in nl was kwam ik je zoenen..!!

heb ik weer een lekkere toef voor mn meisje :D

zou die ook lekker zijn als vulling voor een taart ? (ze is volgende maand jarig en zoek nog iets wat lekker voor iedereen is in een taart maar ook lactosevrij)

Ik zou hem ook heerlijk in de taart vinden, gewoon als toetje en volgens mij werkt het ook in de ijsmachine. Tis echt zo lekker. ga vandaag winkelen en een variant met fruit proberen. Omdat de kokosmelk en de mashmellows de mousse maken, kun je het met alle smaken mengen die lekker met kokos zijn.... en dat is veel! :Y

hmm dus ook in te vriezen  idee :D

(langzaam begint de taart voor mn dochter in mn hoofd te vormen... nu alleen nog een thema)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela

11

pennyroyaltea schreef:

hmm dus ook in te vriezen  idee :D

(langzaam begint de taart voor mn dochter in mn hoofd te vormen... nu alleen nog een thema)

:thumb:  :thumb:  :thumb:

12

hier staat ie in de koelkast, idd ook beetje 'naturel' apart gezet  om te proeven. voor vriendin die geen chocolade verdraagt (ook geen soja en heel wat andere dingen als fruit/noten niet). Dus misschien idee voor vulling die we allemaal kunnen eten.

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

13

:thumb:  :thumb:  :thumb:

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

14 Laatst bewerkt door Esthervv (04-05-2013 19:12)

Ik heb vandaag een versie gemaakt met rood fruit en een met kiwi. heb hiervoor kokoscreme gebruikt, omdat er veel vocht in het fruit zit.

De smaken zijn weer ontzettend lekker, de rode is al een mousse, de kiwi helaas nog niet, ik denk dat het teveel vocht was, maar is de ijsmachine ingegaan en gaf heerlijk romig ijs!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JXECVBZK-D.jpg

Moet nog echt eens leren spuiten  :o

15

de versie kokosmelk  met marshmallow was goed luchtig, die met cacao niet, was ook te dun om in een taart te doen of om een toef van te maken :s
Beide smaakten wel goed :Y

kokoscreme? is dat als in santen of is dat iets anders?

16

Dat is geconcentreerde kokosmelk, ik denk dat het santen is. Had je de cacao erin nadat het gesmolten en van het vuur af was, maar nog wel warm? gek dat die niet wou stollen! Ik bedenk mij ineens dat ik de kokosmousse gescheiden had in 2 delen en ik de cacao in de ene deed en die te sterk vond en daarom het 2e deel er nog bij mengde. Of dat het geweest is?

Je zou er nog een portie marshmellows in kunnen smelten, denk ik, mischien dat het dan wel luchtig Word. en anders in de ijsmaschine als je die hebt, ook erg lekker  :9

17

cacoa er bij gedaan dat ie nog op t vuur stond, marshmallows waren nagenoeg gesmolten.
Nog eens een poging wagen :Y
:nooo  geen ijsmachine hier

dus niet gewone klappermelk uit blik?

19 Laatst bewerkt door Esthervv (05-05-2013 07:49)

Penny: Voor het fruit zou ik de geconcentreerde nemen. Hier kun je in de winkel allebei kopen, ik weet niet hoe het in Holland is. maar je kunt ook van het blik gewone klappermelk het water weglaten lopen en daar het fruit in doen denk ik.
Het rode fruit had ik overigens meegekookt, omdat ze hier met besmetting van een bacterie die hepatitis veroorzaakt kampen in de bevroren frambozen en aardbeien, vandaar dat ik het fruit meekookte. Dit deed ik niet bij de kiwi. Het is een kwestie van experimentereren, om de juiste verhoudingen te vinden denk ik, maar het zijn gelukkig geen dure ingredienten en de smaak is heerlijk in welke vorm dan ook!
Wil ook eentje met citroen proberen, lekker fris. Ik denk dat je daat aleen met wat rasp een een beetje sap al genoeg aan hebt! overigens een laag framboos en laag chococolade...hmmm
:9

20

Overigens mijn excuus voor mijn lyrische antwoorden en enthusiasme, maar het is echt erg lekker en ik ben zo blij  :Y dat ik iets lekkers en heel simpel te maken gevonden heb! :)

als het niet te vinden is bij onze jumbo heb ik gelukkig nog een indische toko in de stad :) dus dat komt wel goed..

zelf maak ik redelijk vaak wat met klappermelk :) (rijstepap met mangogelei is hier een fav toetje)

22

We webben hier de mazzel dat er enorm veel melkvervangende produkten zijn, maar soms zoek je iets dat iedereen lekker vind. Rijstepap met kokos en mango klinkt ook heerlijk! Ook maar eens maken!

is het ook, maar dan moet het heel koud zijn hoor.. want warme rijstepap nee dat is het niet :nooo

24

Oh super! Ik ben blijblijblij! :thumb:  :thumb:  :thumb:

En nog een tipje als je geen kokosroom kan vinden: Zet een blik kokosmelk in de koelkast. Het zal gaan "schiften". Daarna voorzichtig openmaken en de room afscheppen van het vocht. Of het vocht afgieten van de room...... Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ik las de tip ergens anders en ik heb al een blik in de koelkast staan. Het schijnt dat je die room dan ook kunt opkloppen en als een soort slagroom gebruiken.

En ik ga morgen marshmellows kopen, want dit wil ik meteen gaan proberen!!

Zou het met de kiwi trouwens met de enzymen te maken kunnen hebben? Kiwi (en ander tropisch fruit zoals bv ananas, papaja, enz) kan nl niet rauw samen met gelatine en dat zit denk ik in de marshmellows. Geblancheerde kiwi of uit een blikje zou wel moeten kunnen. Dan zijn die enzymen nl afgebroken........ ik haal morgen ook maar een blikje ananas denk ik...... :9

If life gives you lemons, make lemoncurd.

25

Mirjam5 schreef:

Oh super! Ik ben blijblijblij! :thumb:  :thumb:  :thumb:

En nog een tipje als je geen kokosroom kan vinden: Zet een blik kokosmelk in de koelkast. Het zal gaan "schiften". Daarna voorzichtig openmaken en de room afscheppen van het vocht. Of het vocht afgieten van de room...... Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ik las de tip ergens anders en ik heb al een blik in de koelkast staan. Het schijnt dat je die room dan ook kunt opkloppen en als een soort slagroom gebruiken.

En ik ga morgen marshmellows kopen, want dit wil ik meteen gaan proberen!!

Zou het met de kiwi trouwens met de enzymen te maken kunnen hebben? Kiwi (en ander tropisch fruit zoals bv ananas, papaja, enz) kan nl niet rauw samen met gelatine en dat zit denk ik in de marshmellows. Geblancheerde kiwi of uit een blikje zou wel moeten kunnen. Dan zijn die enzymen nl afgebroken........ ik haal morgen ook maar een blikje ananas denk ik...... :9

Daar zat ik ook aan te denken! Volgende keer toch koken!
had de kiwimix overigens in de vriezer en vanmorgen als ijs opgegeten. Mijn maaltijden Worden langzamerhand vervangen.... moet toch gaan opletten :)