26

Re: [HOW TO] Banoffee taart

lovemybeeb schreef:

Ik heb alleen een 24cm springvorm :think:  gewoon hetzelfde recept aanhouden?

Sorry voor de late reactie maar dat kan inderdaad...worden de laagjes iets dunner maar de taart groter  :Y

Gek op taart!

27

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Tijnek schreef:

ziet er heerlijk uit, alleen lust ik dus echt geen bananeb :( zou dit ook lekker zijn emt een andere fruitsoort? Las hierboven al iets van appel, maar vind dee zo leuk omdat hij niet in de oven hoeft

Denk dat zoiets met ananas ook wel lekker is al zou ik die dan wel eerst bakken met een beetje suiker.. en dan de slagroom weglaten...

Gek op taart!

28

Re: [HOW TO] Banoffee taart

echt heerlijk is dat!
zelf maak ik em trouwens met zwitserse room ipv slagroom, ook heeel erg lekker :D

groetjes José

29

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Mmmmmmmmm die ga ik zeker een keer maken.

30

Re: [HOW TO] Banoffee taart

hmmmm.. ik sla hem ook op.. dank je wel!

31

Re: [HOW TO] Banoffee taart

ohh lekker, om te onthouden want die ga ik zekers te weten een keer maken! :thumb:

32

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Vandaag weer een Banoffee taart gemaakt (manlief bleef maar zeuren  :Y ).

Dit keer heb ik als bodem de Robuuste koeken van bolletje gebruikt (Chocolade/hazelnoot) en een laag ganache toegevoegd.

Ook deze was weer smullen!! (En ml voorlopig weer tevreden  :rolleyes: )

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/p480x480/1002816_653436721337319_1104842817_n.jpg

Gek op taart!

33

Re: [HOW TO] Banoffee taart

bedankt! en lekker simpel ook daar houden we van!

Taart Smakelijk is de naam

34

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Ben er mee bezig, mijn man is morgen jarig, ben zo benieuwd of er nog wat over blijft voor de visite, het klinkt nl heerlijk!   :9

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

35

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Jeetje, ziet er heerlijk uit. Ik ga 'm ook bewaren!

36

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Ik zocht een recept voor een banoffee taart en ik kwam deze tegen......als enige recept gebruikt deze bastogne koeken en dat lijkt mij heerlijk :) Ik ga de taart donderdag maken voor de buren en hopelijk zijn ze er blij mee. Buurman vroeg of ik een keertje een banoffee pie kon maken........nou, bij deze :)

Bedankt voor het recept !!!

37

Re: [HOW TO] Banoffee taart

biancka schreef:

Ik zocht een recept voor een banoffee taart en ik kwam deze tegen......als enige recept gebruikt deze bastogne koeken en dat lijkt mij heerlijk :) Ik ga de taart donderdag maken voor de buren en hopelijk zijn ze er blij mee. Buurman vroeg of ik een keertje een banoffee pie kon maken........nou, bij deze :)

Bedankt voor het recept !!!

En en en?? Hoe is ie geworden? Waren je buren er blij mee?

Gek op taart!

38

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Ik was ook op zoek naar een recept voor een banoffee taart, deze ziet er goed en makkelijk uit!
Dit maares proberen!

.. Want taart kan altijd!!

39

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Heel erg bedankt! Hij viel goed in de smaak bij collega's en mijn vriend!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1236516_528593620554002_256280899_n.jpg

.. Want taart kan altijd!!

40

Re: [HOW TO] Banoffee taart

:thumb: Ziet er inderdaad yummie uit  :Y

Gek op taart!

41

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Oei die ziet er lekker uit :9
Ik heb hem opgeslagen en ga hem zeker eens uitproberen :Y  :Y

Groetjes Gerien

Re: [HOW TO] Banoffee taart

grietje schreef:

Oei die ziet er lekker uit :9
Ik heb hem opgeslagen en ga hem zeker eens uitproberen :Y  :Y

Ik kan je zeggen: Hij is heerlijk!!!! Had m vorige week voor mn eigen verjaardag gemaakt, samen met de stroopwafeltaart van Laura (Laura's bakery en stond ook in de Allerhande) en de meesten wisten niet te kiezen welke ze wilden.
Vond alleen het koken van de gecondenseerde melk minder... had het in mn grootste pan gezet, maar moest echt opletten om er steeds water bij te doen en aan 't eind was mn pan aardig 'vies' door de kalkafzet. (En manlief vond 't koken van een blikje maar apart... ;) )
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Z8Y4RTAM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LVZZZDUP.jpg

O ja, je krijgt bij een kleinere springvorm wel een 'voller' effect denk ik. Ik had nu 'n vorm van 26cm gebruikt en vond m vrij laag, maar een kleinere vorm betekende meer taart maken en daar had ik ff geen zin in :o

43

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Een blikje dulche de leche kan heel goed in de stoomoven
Ik had 2 uur aangehouden en de caramel was heerlijk.

44

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Ik zou een manoffee variant willen maken, met mango dus. Maar zou ik de mango dan ook zo kunnen gebruiken, of moet ik hem (zoals gesuggereerd voor ananas) eerst aanbakken? Iemand een idee?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

45

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Ik zou een manoffee variant willen maken, met mango dus. Maar zou ik de mango dan ook zo kunnen gebruiken, of moet ik hem (zoals gesuggereerd voor ananas) eerst aanbakken? Iemand een idee?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

46

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Welke maat bakvorm heb jij zelf gebruikt Taartjesgek?

47

Re: [HOW TO] Banoffee taart

esoj schreef:

echt heerlijk is dat!
zelf maak ik em trouwens met zwitserse room ipv slagroom, ook heeel erg lekker :D

Ik heb hem vrijdag gemaakt. Ook et zwitserse room ipv. slagroom. Dat was omdat ik geen klopfix meer in huis had :/
Maar hij was heerlijk :Y  :Y
Ik had het blikje 2 uur laten koken. Daardoor was hij wat smeerbaarder denk ik. Maar hij ging er ook erg uit lopen. Ik moest de taart op een dienblad zetten anders zat heel mijn koelkast eronder.
Hebben jullie dat ook of had ik de karamel langer moeten koken??

Groetjes Gerien

48

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Mieke Verheij schreef:

......

Vond alleen het koken van de gecondenseerde melk minder... had het in mn grootste pan gezet, maar moest echt opletten om er steeds water bij te doen en aan 't eind was mn pan aardig 'vies' door de kalkafzet. (En manlief vond 't koken van een blikje maar apart... ;) )....

Ik heb met het koken de pan op het kleinste pitje gezet, dan blijft het net aan de kook. Met een vaatdoekje onderin om gerammel te voorkomen. En een deksel op de pan. Ik heb niet bij hoeven vullen hoor. Op de bodem van de pan had ik wel 2 rondjes met wat kalk, maar dat slijt er vast wel weer uit.

Groetjes Gerien

49

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Ik heb deze overheerlijke taart ook geprobeerd, en hij was super lekker, maar mijn bodem viel uit elkaar, heb toch bijna 100 gram boter gesmolten,,,,...wat doe ik fout. ?

Groetjes Sandy

50

Re: [HOW TO] Banoffee taart

Mijn banoffee van afgelopen week viel ook uit elkaar...volgens mij was mijn caramel te dun en de bodem niet stevig genoeg...de caramel liep helemaal van de taart af...Maar dat deed niets af aan de smaak...hij was heeeeeeeeerlijk!!!