1

Onderwerp: Drie stapeltjes

De bruidstaart had ik al geplaatst, maar nu heb ik de officiële fotograaffoto binnen en dan ziet hij er gewoon wat mooier uit.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F6JTZMZE-D.jpg

Dit taartje was voor een meisje dat 18 jaar werd en dol is op Pokemon:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3DCSYUKJ-D.jpg

En vandaag heb ik deze taart gemaakt en dat vond ik leuker dan dat ik van tevoren had kunnen bedenken. Zeg Bumba en je rent al hard weg, maar het was een feestje om te maken ;-):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VFSZDZNO-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FTEIG3MY-D.jpg

Graag jullie feedback.

Life is short, eat dessert first!
https://www.facebook.com/tantetaart.nl

2

Re: Drie stapeltjes

Ik vind ze alle drie prachtig! Wat ik persoonlijk wel jammer vind is de lege ruimte tussen de lagen van je bruidstaart. Had je dat niet gezien? De andere taarten zijn wel mooi afgewerkt!

Groetjes van Marjon

3

Wat een leuke taarten.

Ik vind persoonlijk de bruidstaart wat rommelig ogen, een vouw onder de M en niet zo strak.
Had je de lagen op taartkartons staan?
Dat lijkt zo onder de tweede laag.
Op boards wordt het al strakker.

Je Bumba is super vrolijk!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Bedankt voor jullie reactie. Die vouw onder de M moet een lichtkwestie zijn, want de marsepein zat er strak omheen. Zelf was ik overigens ook niet verguld met de taart, maar ik heb de wensen vh bruidspaar gevolgd en ben een welwillende beginneling. Ik heb de taart aan bruiloftgasten meegegeven in 3 delen en ergens is er iets niet goed gegaan met het stapelen. Gelukkig was het bruidspaar er wel tevreden mee, maar ik waag me er voorlopig niet meer aan ;-).

5

Had je de lagen op taartkartons staan of op boards?

6

Kon je hem niet zelf stapelen voor de bruiloft? Ik vind het zelf niks dat anderen mijn taarten gaan stapelen. De taart is qua kleurstelling mooi, alleen is hij qua afwerking wat slordig.

Je andere taarten zien er mooier uit.

7

Sorry, waarschijnlijk kom ik nu niet netjes over, maar ik vind persoonlijk je trouwtaart niet mooi...
hij is heel erg lelijk afgewerkt, en lelijk gestapeld. In je vorige berichtje schrijf je nergens dat je hem niet zelf gestapeld hebt, en heb je zelfs een foto van de gestapelde taart op lokatie, dus vind ik dat verhaal hierboven vreemd.
Het is namelijk helemaal niet verkeerd als je nog maar zo kort taarten maakt dat er wel eens wat mis gaat, zoals oa die vouw onder de m (die zit namelijk ook op de andere foto!). Dit is zo te zien gebeurd bij het stapelen, waarschijnlijk daar opgetild, waardoor het daar niet meer goed aansluit.

Je ideeën zijn wel heel leuk, want die hartjes onderrand en dat hart met verschillende kleuren vind ik heel leuk gedaan. Maar je niveau vind ik persoonlijk nog te laag om een trouwtaart te maken.

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

8 Laatst bewerkt door Miss Pebble (13-04-2013 21:18)

Zo, Sita heeft gezegd... kla-bàm :s Ooit gehoord van tact???

@Sinful Sweets
Geniet maar lekker van de positieve reacties van het bruidspaar en de gasten, daar gaat het uiteindelijk toch om! Ik neem aan dat ze weten dat je pas vier maanden aan het taarten was en dat ze wel eens iets van je gezien hebben? Als zij dan een bruidstaart van je willen... Mooi compliment vor jou, toch?!

Je taarten kunnen idd wel nog wat strakker, maar dat is een kwestie van oefenen en specifiek daarop letten.
Aan je bruidstaart zie ik dat degenen die 'm hebben opgebouwd er gewoon niet zo voorzichtig mee omgegaan zijn als wij taartkunstenaars zouden doen... De vouw onder de M is naar boven gedrukte bekleding, vandaar ook de extra ruimte onderaan die taart. Het lijkt alsof de taarten wat aan het inzakken zijn geweest (en dan gaat de bekleding natuurlijk een beetje 'flodderen') - misschien zijn ze te lang uit de koeling geweest?
In het algemeen heb ik het idee dat je je taarten wat beter moet koelen voordat je ze bekleed, en dan de bekleding er rustig en glad omheen werken en goed smootheren. Zo voorkom je luchtbellen en verzakkingen :)

Vind dat grote hart en de lussenstrik heel mooi, en je besteed aandacht aan de details op je taarten.  :thumb:

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9 Laatst bewerkt door Sinful Sweets (13-04-2013 21:29)

Allereerst: er zaten boards tussen de taarten. Ik zou bijna zeggen dat dat een les is, maar ik vind een trouwtaart ook veel meer iets voor doorgewinterde taartenmakers. Dit bruidspaar wilde per se mijn taart, ondanks het feit dat zij wisten dat ik op het moment van bestellen pas anderhalve maand taarten maken als nieuwe hobby had. Waarom? Geen idee! (Misschien omdat ze er niet veel aan wilden uitgeven?)

De bruid is een nichtje van mijn stiefzoons. Zij woont (en trouwde) in Apeldoorn en ik woon in Rotterdam. Eén van mijn stiefzoons zou de taart meenemen in de auto, maar wilde hem absoluut niet gestapeld meenemen. Dus vandaar in 3 delen en vandaar dat ik hem wel gestapeld op de foto heb.

Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat mijn niveau niet goed genoeg is voor een bruidstaart en ik zie zelf legio verbeterpunten, ook los van het stapelen. Maar feit blijft dat ik er wel heel erg mijn best op heb gedaan. Een eventueel volgend verzoek zal ik zeker van de hand wijzen, ik maak toch liever minder officiële taarten.

PS Hier nog een foto van de middelste taart van vóór het stapelen. Geen kreukel!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CVY8YRTG-D.jpg

Miss Pebble, dank je wel voor je bemoedigende woorden. Je tips neem ik zeker ter harte, merci!!!

11

Ik vind je bruidstaart harstikke mooi, ik ben geen doorgewinterde taartenmaakster daarom zie ik ook voornamelijk een hele mooie taart met oog voor details en dat hebben de gasten (die waarschijnlijk ook geen kenners zijn ) ook gezien  :Y

12

Meid, ik wil je de les niet lezen.
Als als er kartons onder zaten, dan kan het zijn dat die bij verkeerd oppakken door de ontvangers doorgebogen zijn en dat daar de kreukel van gekomen is.
Maar als het boards waren dan kan dat bijna niet.

Voor iemand die 1,5 maand taarten maakt is het een super gave taart geworden.

(oh wacht, zie nu het bericht van Sita  :| )

13

kijk hoe mooi en strak doe middelste taart is op de foto die je later hebt geplaatst!

als mensen weten wat ze krijgen en ze willen een taart van jou, zou ik gewoon weer de
opdacht aan nemen . Je taart was prima en keurig bekleed, het is mis gegaan bij t stapelen. Dat kun je beter anders doen. leermomentje is t, meer niet.

gestapeld meegeven, dan weet je zeker dat je goed zit. er zijn heel veel tips te vinden op t forum voor vervoer-proof stapelen.

groetjes!

.....en er was taart....

14

Ik vind het een prachtige taart. :thumb:
Mooie kleur/ tint ook  :Y
Je hart is heel gaaf gedaan en natuurlijk zie ik de kieren onder je taart.
Maar ach, overal leer je van toch?  Zeker als het een taart voor "bekenden"is.
Kan het nog zijn dat de dowels iets te lang waren?
Ik meen een stokje te zien namelijk ;)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

15

gewoon door gaan met taartjes maken en als je nog zo'n bestelling krijgt? AANNEMEN! je laat hun je foto's zien en als zij dan beslissen om met jou door te gaan dan is het toch goed zo? Jij moet gewoon nog wat ervaring op doen en dat doe je niet door niets te doen. Ze kunnen nu wel hoog van de toren gaan blazen tegen je maaaaar zo zijn wij allemaal begonnen, al zijn er natúúrlijk mensen hier die rechtstreeks uit het geboortekanaal aan de taarterij zijn gegaan  ;)   O-)   :shh:
Meid geniet van je hobby. De details zijn leuk op je taartjes dat zeggen we allemaal hier dus dan zit dat in ieder geval goed.

Taart Smakelijk is de naam

Haha, wat een ophef om jouw taart. Ik vind em eigenlijk hartstikke goed. Tuurlijk kan een en anders strakker. Maar toen wij trouwden maakte ik nog geen taarten en hadden wij er 1 van een bekende patissier in die omgeving. Als ik nu naar die taart kijk denk ik, waaaattt. Heb ik daar zoveel geld voor betaald? Die zag er echt niet zo mooi uit als die van jou hoor en wat zilver had moeten zijn was lichtblauw. Maar ik vond hem toen mooi en ook lekker en hij stond ook leuk op de foto. En wat Josje78 zegt zou ik ook doen, gewoon ja zeggen. Je moet toch oefenen. En ik heb zelf gemerkt dat een bruidstaart toch weer heel anders is dan een kindertaart bijvoorbeeld. Daardoor waren mijn eerste bruidstaarten (heb er nog maar 2 gemaakt) ook niet zo strak. Ik durfde ze dan ook niet hier te laten zien. Op mijn FB kreeg ik wel superreacties en dat is van mensen die geen taartkenners zijn. En de meesten die trouwen zijn geen taartkenners en die vinden het dus mooi!!! Daar gaat het toch om?

Mensen, hartstikke bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Kijk, daar heeft een mens wat aan. Ik ben echt niet bang voor een beetje kritiek, maar positieve kritiek doet het altijd een stuk beter dan hakken met de botte bijl. Voorlopig begin ik hoe dan ook niet meer aan bruidstaarten, maar vanavond belde een vriendin voor een taartje...: voor 50 personen en vrijdag graag klaar. Ik heb nog ja gezegd ook ;-). Oefening baart inderdaad kunst, dus hup, mijn schouders eronder en bakken! Nogmaals mijn dank!

18

Succes dan maar ;)
En we zien het resultaat wel verschijnen.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

19

Sinful Sweets schreef:

Mensen, hartstikke bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Kijk, daar heeft een mens wat aan. Ik ben echt niet bang voor een beetje kritiek, maar positieve kritiek doet het altijd een stuk beter dan hakken met de botte bijl. Voorlopig begin ik hoe dan ook niet meer aan bruidstaarten, maar vanavond belde een vriendin voor een taartje...: voor 50 personen en vrijdag graag klaar. Ik heb nog ja gezegd ook ;-). Oefening baart inderdaad kunst, dus hup, mijn schouders eronder en bakken! Nogmaals mijn dank!

mooi zo!  :thumb:

Taart Smakelijk is de naam

20

Idd! Oefening baart kunst en ze weten toch dat je pas net begint?? Als het bruidspaar tevreden was dan is het goed, zij moeten hem uiteindelijk opeten! Haha! Lekker doorgaan en ik vind ze er echt super uit zien voor iemand die zo kort bakt!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb: